همکاری ویمو و اینتل برای خودروهای خودران

شرکت مطرح تولید تراشه‌های پردازشی یعنی اینتل نیز به جمع شرکای پروژه سیستم خودران ویمو و شرکت گوگل پیوسته است تا به‌صورت  رسمی به بازار خودروهای خودران وارد شود. دو مرکز یاد شده از چند سال پیش همکاری‌هایی با یکدیگر داشته‌اند و از سال 2009 که گوگل برای نخستین بار پروژه خودروی خوران خود را معرفی کرد، فناوری‌های اینتل به‌عنوان ابزار نیروی تامین توان پردازشی وسایل نقلیه سری ویمو به کار گرفته شده بودند.

مینی ون خودران ویمو کرایسلر که در آریزونا و کالیفرنیا توانسته است تا آزمون در خیابان‌های عمومی را نیز با موفقیت پشت سر بگذارد، از فناوری‌های متعدد تولید شده توسط اینتل استفاده کرده بود. این فناوری‌ها شامل مواردی بودند که برای پردازش حسگرها، محاسبات عمومی، ارتباطات سیستم و تصمیم‌گیری همزمان جهت رانندگی خودران در محیط شهری به کار گرفته می‌شدند. جالب است بدانید که تاکنون تجربه مشترک گوگل و اینتل با بیش از 3 میلیون مایل (4 میلیون و 600 هزار کیلومتر) رانندگی آزمایشی منتهی شده است که بیش از هر مجموعه خودران دیگری در تمامی آمریکا به‌حساب می‌آید.

بر اساس اعلام رسمی اینتل، ویمو در ابتدا قرار بود تا از این شرکت تنها به‌عنوان تامین کننده قطعات استفاده کند ولی در حال حاضر این همکاری به سطحی فراتر رسیده است. اینتل قرار است تا در مرحله طراحی آخرین مدل این خودروی خودران دخالت داشته باشد تا این ماشین برای پیاده‌سازی فناوری‌های اینتل در خود، بهترین شرایط را تجربه کند. بر اساس گفته‌های کرانیچ، اینتل و  ویمو در آینده ارتباطی نزدیک را خواهند داشت تا بتوانند وسایل نقلیه‌ای تولید کنند که می‌تواند در هر شرایطی بدون نیاز به دخالت انسان رانندگی کند.

کرانیچ درباره آینده این فناوری می‌گوید: «با توجه به سرعت پیشرفت خودروهای خودران و تحقق اهداف آن‌ها، کاملا انتظار این را دارم که فرزندان من هرگز نیازی به رانندگی یک خودرو نداشته باشند. البته این کار دشوار است زیرا کاری که 90 درصد آمریکایی‌ها آن را انجام می‌دهند، به‌صورت ناگهانی و در یک نسل تغییر خواهد کرد. با این وجود با توجه به پتانسیل بالای این کار در نجات جان انسان‌ها، این بازار تبدیل و تحول سریعی است که اینتل از این‌که در خط مقدم آن و در کنار بزرگان این صنایع مانند ویمو فعالیت داشته باشد، هیجان‌زده است.»

 

 

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا