رکورد بیشترین تعداد بازیکنان همزمان استیم شکسته شد!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،عنوان پرمخاطب Playerunknown’s Battlegrounds کماکان به رکورد شکنی در صنعت گیم ادامه می دهد و روز به روز به تعداد بازیکنان فعال خود اضافه می کند. این عنوان ویدیویی که در سبک شوتر چند نفره آنلاین پا به میادین گذاشته، توانسته رکورد بیشترین تعداد بازیکنان همزمان Steam از بازی Dota 2 را گرفته و به نام خود ثبت کند. طبق آمار و ارقام جدید شبکه «استیم»، تعداد بازیکنان همزمان بازی Playerunknown’s Battlegrounds در تاریخ ۱۶ سپتامبر سال میلادی جاری (۲۵ شهریور ماه سال ۹۶) از مرز ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر (به طور دقیق: ۱,۳۴۸,۳۷۴ نفر) گذشت.

تا پیش از این رکورد شکنی، در ماه مارس سال میلادی گذشته (۲۰۱۶) بیش از ۱ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۳۲۸ بازیکن به صورت همزمان مشغول تجربه بازی رایگان و فوق محبوب Dota 2 در شبکه استیم بودند. نکته قابل توجه این است که بازی Playerunknown’s Battlegrounds هنوز به عنوان یک بازی کامل و نهایی شناخته نمی شود و بازیکنان برای دسترسی به نسخه آزمایشی، باید مبلغ ۳۰ دلار پرداخت نمایند. در صورتی که عنوان ویدیویی Dota 2 به صورت کامل و رایگان منتشر شده و کاربران بدون پرداخت هزینه ای، قادر به تجربه تمامی محتویات آن هستند.

شایان ذکر است؛ تمامی آمار و ارقام گفته شده توسط جداول رسمی شبکه استیم منتشر شده است. به هر حال، این رکورد شکنی از رشد روز افزون بازی و محبوبیت بی نظیر آن در میان عناوین سبک شوتر آنلاین خبر می دهد. همچنین هفته گذشته بود که تعداد بازیکنان بازی Playerunknown’s Battlegrounds از مرز یک میلیون نفر عبور کرد.

Playerunknown's Battlegrounds

استودیوی Bluehole در آخرین گزارش درآمد خود، از فروش ۱۰ میلیون نسخه ای بازی Playerunknown’s Battlegrounds خبر داد. همچنین شرکت نامدار مایکروسافت پس از مشاهده موفقیت ها و رکورد شکنی های پی در پی این بازی ویدیویی، تصمیم مهمی اتخاذ کرد و رسما وظیفه انتشار بازی بر روی کنسول ایکس باکس وان را برعهده گرفت. گفته شده این عنوان در تاریخ نامشخصی از سال میلادی جاری (اواخر سال ۲۰۱۷) به دست علاقه مندان و دارندگان کنسول ایکس باکس وان می رسد. با وجود اعلام ردموندی ها،ممکن است این عنوان بر روی سایر پلتفرم ها از جمله پلی استیشن ۴ نیز منتشر شود. متاسفانه در حال حاضر جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نشده است.

از دیگر خبرهای پیرامون عنوان ویدیویی پرطرفدار Playerunknown’s Battlegrounds، می توان به صحبت های اخیر آقای برندان گرین، خالق و سازنده بازی، اشاره کرد. وی در جدیدترین گفت و گو خود در خصوص چگونگی تحقق رویای جذب ۱۰۰ میلیون بازیکن به سمت این بازی سخن گفت. همچنین ایشان مجددا تاکید کرد مادامی که بازی Playerunknown’s Battlegrounds در حالت Early Access (دسترسی زود هنگام) قرار دارد، قیمت آن را افزایش نمی دهد و بازیکنان همچنان با پرداخت ۲۹٫۹۹ دلار می توانند به محتویات نه چندان کامل بازی دسترسی داشته باشند.

این در حالی است که برخی از عناوین ویدیویی از جمله ARK: Survival Evolved با وجود اینکه در حالت Early Access قرار دارند و هنوز توسط سازندگان کامل و نهایی نشده اند، با افزایش قیمت رو به رو شدند. البته این امر موضوع هرگز مورد پسند مخاطبان قرار نگرفت و سبب انتشار بازخوردهای منفی بسیاری از سوی کاربران و بازی سازان شد.

حالت Early Access بدان معناست که سازندگان برای تامین هزینه های ساخت و توسعه یک بازی ویدیویی، نسخه تکمیل نیافته را با قیمت کمتری به فروش می رسانند تا بخشی از مشکلات مالی آن ها برطرف شود. بدین خاطر برخی از عناوین ویدیویی که مراحل ساخت و توسعه آن ها هنوز کامل نشده است، تحت عنوان «دسترسی زود هنگام» به فروش می رسند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا