تلگرام ۶۰ درصد از پهنای باند کشور را در اختیار دارد

به گزارش سیناپرس به نقل ز کلیک، معاون مرکز فضای مجازی کشور، امیر خوراکیان در جدیدترین بررسی انجام شده از سوی مرکز فضای مجازی کشور در دومین همایش فعالان فضای مجازی گفت: ۴۰ میلیون کاربر ایرانی در تلگرام فعالیت دارند و بیش از ۶۰ درصد از پهنای باند کشور توسط پیام رسان تلگرام اشغال شده است که نشان از ضریب نفوذ بالای این پیام رسان در ایران و برای کاربران ایرانی دارد.

۴۰ میلیون ایرانی در تلگرام

معاون مرکز فضای مجازی کشور ادامه داد: در تلگرام ۵۸۰ هزار کانال وجود دارد که ۱۶ کانال تلگرامی دارای بیش از یک میلیون نفر کاربر هستند. همچنین بیشترین تعداد عضو در یک کانال تلگرامی حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است و بیشترین تعداد بازدید از یک پیام تلگرامی، ۲۰ میلیون بازدید است.

امیر خوراکیان در رابطه با بیشترین ساعت بازدید تلگرام و کمترین ساعت بازدید این پیام رسان خاطر نشان کرد: ساعت ۲۲ تا یک شب بیشترین ساعت ترافیک در تلگرام است و ساعت ۴ صبح نیز کمترین میزان بازدید و تولید محتوا در تلگرام انجام می‌شود.

وی با اشاره به تلگرام گفت: تلگرام محبوبترین و پر استفاده ترین پیام رسان در ایران است که طبق بررسی‌های قبلی انجام شده توسط مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران، بیش از ۵۸ درصد از مردم بالای ۱۸ سال سن در این پیام رسان عضویت دارند.

۲۳ میلیون گیمر در ایران

معاون محتوایی مرکز ملی فضای مجازی کشور گفت: در ایران ۲۳ میلیون گیمر وجود دارد که روزانه به طور متوسط ۸۰  دقیقه بازی می‌کنند اما متاسفانه تنها ۵ درصد از بازی‌های مورد استفاده کاربران ایرانی، بازی‌های بومی هستند.

وی افزود: بازی‌های رایانه‌ای در کشور ایران از سمت بازی‌های دسکتاپ در حال حرکت به بازی‌های موبایلی هستند. در حال حاضر ۶۷ درصد از بازی‌های موجود در کشور بازی‌های موبایلی هستند.

خوراکیان در رابطه با سایت‌‎های همسریابی اینترنتی تاکید کرد: سایت‌های همسریابی اینترنتی ۱۰۰ درصد دروغ و کلاهبرداری مالی هستند که پلیس فتا به صورت جدی در حال برخورد با این سایت‌‎ها است.

معاون محتوایی مرکز ملی فضای مجازی کشور در رابطه با وضعیت فضای مجازی در کشور گفت: انقلاب اسلامی ایران در هر زمانی دارای مراحل و تهدیدات خاصی بوده و در هر مرحله‌ای توع تهدید‌‎ها و چالش‌های در مقابل انقلاب نیز متفاوت است.

وی یادآور شد: در حال حاضر از جنگ سرد و سخت نظامی به سوی مقابله‌های نرم و منعظف پذیر در حال حرکت است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا