آمازون روی عینک‌ های هوشمند کار می‌کند!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک، نشریه فایننشال تایمز (Financial Times) در گزارشی نوشت که آمازون در حال طی کردن مسیر دشواری برای توسعه عینک‌های هوشمند است. عینک این شرکت با اتصال به گوشی، به شما اجازه می‌دهد تا برقراری تماس، خواندن پیام‌ها و مرور صفحات وب را به سادگی جلوی چشمان خود انجام دهید.

این عینک هوشمند قرار است مبتنی بر دستیار صوتی Alexa ساخته شود. الکسا یک دستیار شخصی است که برای شرکت آمازون همانند سیری (Siri) اپل عمل می‌کند. شما می‌توانید از آن سؤال‌های مختلفی را نظیر «امروز هوا چطور است؟» بپرسید و پاسخ آن را به صورت شفاهی دریافت کنید.
البته نگران دردسرهای صدای این عینک نباشید؛ بر اساس شایعات موجود، این دستگاه دارای یک سیستم صوتی استخوانی است و بنابراین شما مجبور نیستید برای گوش دادن به صدای الکسا از هدفون استفاده کنید.

چه ویژگی‌های خاصی را می‌توان از عینک هوشمند آمازون انتظار داشت؟

پاسخ این سؤال روشن نیست. ممکن است این عینک‌ها همانند Google Glass عمل کنند مثلاً اطلاعات اشیاء و مکان‌هایی که در میدان دید شما قرار دارند به صورت واقعیت افزوده در این عینک به نمایش در بیاید و حتی در صورت نیاز همه آنچه که می‌بینید ضبط و نگهداری شود. اما همه این موارد در حد گمانه زنی است و برای قضاوت درست در مورد این محصول باید منتظر اعلام رسمی شرکت آمازون ماند.
تنها می‌توان امیدوار بود که آمازون از اشتباهات گوگل در پروژه عینک‌های هوشمند درس بگیرد و نسخه‌ای که روانه بازار می‌کند، واقعاً کاربردی باشد.

گفتنی است؛ نسخه اولیه عینک هوشمند گوگل که برای کاربران عادی روانه بازار شد، واقعاً بی فایده بود، اما نسخه تخصصی که در ماه جولای برای کارگران انبار، متخصصان بهداشت و مکانیک عرضه شد، بسیار امیدوار کننده هستند.
گزارش های دیگری حکایت از این دارند که شرکت آمازون در حال حاضر روی یک دوربین امنیتی خانگی هم کار می کند. این دوربین بسیار حساس است و به احتمال زیاد قابلیت لینک شدن با دستگاه Echo Show آمازون را دارد. Echo Show دستگاه هوشمندی است که مجهز به نمایشگر لمسی ۷ اینچی است و به وسیله آن می‌توان از بسیاری از رویدادها باخبر شد.
به نظر می‌رسد که دو محصول جدید آمازون یا حداقل یکی از آنها به همراه نسخه جدید Echo Show تا انتهای سال ۲۰۱۷ عرضه شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا