کپی برداری تلگرام از یک پیام رسان ایرانی!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی، امیر خوراکیان با بیان این که سند ساماندهی فعالیت شبکه‌های پیام رسان موبایلی و شبکه‌های اجتماعی به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسیده است، گفت: سند ساماندهی پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی در داخل کشور به تصویب شورای عالی فضای مجازی با حضور رییس جمهور محترم رسیده است. در سند تصویب شده برای شبکه‌های اجتماعی، قوه قضاییه و وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی وظیفه دارند تا برنامه‌هایی را اجرا و آیین نامه‌های لازم را تهیه کنند.

ساماندهی پیام رسان‌های خارجی در ایران

امیر خوراکیان در رابطه با ساماندهی فعالیت پیام رسان‌های خارجی عنوان کرد: تا به امروز مدل خاصی برای فعالیت پیام رسان‌های خارجی در کشور وجود نداشت و مشخص نشده بود این شبکه‌های اجتماعی بر چه اساسی قرار است فعالیت داشته باشند اما حالا با توجه به تصویب کلیات سند ساماندهی شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های موبایلی در شورای عالی فضای مجازی، دستگاه‌های مربوطه در حال تعیین جزئیات ساماندهی شبکه‌های اجتماعی خارجی هستند تا هر شبکه اجتماعی خارجی که بخواهد در ایران فعالیت داشته باشد، بر اساس ضابطه اعلام شده از سوی ایران کار کند و در صورتی که ضوابط را اجرا نکند، دچار مشکلاتی می‌شود.

حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به مسئله حمایت از پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایرانی در قانون ساماندهی شبکه‌های پیام رسانی موبایلی و شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: بر اساس مصوبه جدید قرار است تا شبکه‌های اجتماعی داخلی از نظر دانش و زیر ساخت فنی حمایت شوند و زمینه رشد این کسب و کارها فراهم شوند تا بتوانند با شبکه‌های اجتماعی خارجی رقابت کنند؛ در حقیقت پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی می‌توانند به عنوان نمونه قابل اعتماد توسط مردم مورد بهره برداری قرار گیرند.

وی ادامه داد: به دلیل انگیزه  و جذابیت بسیار زیاد حوزه پیام رسان و شبکه‌های اجتماعی داخلی و توجیه اقتصادی برای ساخت پیام رسان بزرگ و مورد استفاده مردم کشور به صورت قطعی در آینده‌ای نزدیک شرایط خوبی برای فعالیت پیام رسان‌های داخلی ایجاد می‌شود.

کپی برداری تلگرام از پیام رسانی ایران

امیر خوراکیان با بیان این مسئله که بخش خصوصی کشور باید انگیزه بسیار زیادی برای فعالیت در حوزه تولید شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های موبایلی بومی داشته باشد، گفت: در حال حاضر فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه پیام رسان‌های داخلی انجام شده است اما باید به صورت جدی و بیشتر ادامه داشته باشد.

معاون محتوای مرکز ملی فضای تاکید کرد: خلاقیت و ابتکارهایی در پیام رسان‌های داخلی وجود دارد که در پیام رسان‌های خارجی دیده نمی شود. برای نمونه، قابلیت ایجاد کانال در پیام رسانی خارجی با نام تلگرام پیاده سازی شده است اما برای اولین بار در دنیا قابلیت ایجاد کانال در پیام رسانی ایرانی با نام بیسفون طراحی و اجرا شده بود که تلگرام از روی بیسفون کپی برداری کرده است. در واقع باید گفت که کپی برداری تلگرام از پیام رسانی ایرانی نشان از ایده‌های خلاق در پیام رسان‎‌های داخلی دارد.

وی یادآور شد: پیام رسان‌های داخلی ما در زمینه زیر ساخت، پلتفرم، دانش فنی و برخی دیگر از قسمت‌ها دچار ضعف‌هایی هستند که باعث شده مخاطب کمتری نسبت به پیام رسان‌های خارجی داشته باشند. باید به پیام رسان‌های داخلی کمک و با حمایت از آنها نقاط ضعف را برطرف کرد تا پیام رسان‌های بومی و داخلی بتوانند مخاطب میلیونی جذب کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا