بازی های استیم، کوچک‌ترین حرکات گیمرها را زیر نظر دارد!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،سیستم Steam Inventory Helper این پلتفرم، کاربران خود را مجبور کرده است تا در صورت تمایل به استفاده از این نرم‌افزار، با قوانین جدید آن‌ها موافقت کنند. در پی موافقت با قوانین، این نرم‌افزار زمان ورود و خروج از اینترنت، سایت‌هایی که کاربر قبلاً استفاده کرده و یا در آینده استفاده می‌کند، اطلاعاتی که کاربر روی آن کلیک می‌کند، میزان استفاده از صفحه‌کلید و موارد از این دست را بررسی می‌کند. البته این سیستم، مطالب تایپ شده را بررسی نمی‌کند و تنها دکمه‌های صفحه‌کلید را تحت نظر دارد.

جالب است بدانید، اگر کاربران تنها یک بار با این طرح موافقت کنند، تمامی قوانین آتی نیز در مورد آن‌ها به اجرا در می‌آید. طرح‌های آتی این توسعه‌دهندگان، میزان دسترسی آن‌ها را به اطلاعات کاربر، چند برابر می‌کند.

اخیراً توسعه‌دهندگان این طرح بیانیه‌ای صادر و بابت این طرح از کاربران خود عذرخواهی کرده اند. در بخشی از این طرح آمده است: «عذرخواهی ما را بابت چنین سو تفاهمی بپذیرید. قصد ما جاسوسی از کاربران خود نبود، بلکه هدف ما اجرایی شدن طرحی بود که از طریق آن بتوانیم سیستم Steam Inventory Helper را ارتقا دهیم و نحوه کار کردن کاربران خود را با این سیستم بررسی کنیم. حال، این موافقت‌نامه به ما اجازه می‌دهد تا بفهمیم افراد از چه کشورهایی از نرم‌افزار ما استفاده می‌کنند تا زبان آن کشور نیز به این برنامه اضافه شود. همچنین این موافقت‌نامه به ما این امکان را می‌دهد تا از آمار دقیق کاربران فعال خود آگاهی داشته باشیم، چرا که گوگل در این زمینه آمار دقیقی به ما ارائه نمی‌دهد».

در ادامه توسعه‌دهندگان این برنامه به‌منظور شفاف‌سازی بیشتر، شرکت SimilarWeb را به کاربران خود معرفی کردند. گفته می‌شود SimilarWeb در اجرای این طرح به توسعه‌دهندگان این برنامه کمک فراوانی کرده است. آن‌ها همچنین از کاربران خود خواستند تا به کامنت‌های منفی توجه نکرده و همچنان از سیستم Steam Inventory Helper استفاده کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا