نفوذ هکرها به نرم افزار CCleaner

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،ابزار محبوب CCleaner اکنون به وسیله ای برای نفوذ هکرها تبدیل شده است. با توجه به تایید شرکت Avast این برنامه که بیش از دو میلیارد بار دانلود شده و بیش از دو میلیون کاربر فعال دارد، آلوده شده است و امکان دانلود و اجرای نرم افزارهای مشکوک مانند ransomware و keyloggers را برای هکر ها فراهم می کند.

Piriform کمپانی سازنده این نرم افزار حمله را تایید و تاکید کرده است که در حال حاضر هیچ شواهدی مبنی بر سوء استفاده از این نرم افزار و دزدیدن اطلاعات کاربران گزارش نشده است.

این بدافزار برای جمع آوری اطلاعاتی مانند نام رایانه، فهرست نرم افزارهای نصب شده، فهرست فرآیندهای در حال اجرا، آدرس MAC و برخی اطلاعات دیگر مانند نوع ۶۴ بیتی و غیره برنامه ریزی شده بود.

شرکت سازنده می گوید به هیچ وجه این اشتباه را نادیده نمی گیرد، اما تمام داده های ربوده شده رمزگذاری شده اند و بعید به نظر می رسد که خطری کاربران را تهدید کند. احتمالا هکرها قصد داشتند که از این نفوذ برای اقدام بزرگ بعدی استفاده کنند که جلوی آنها گرفته شد.

نرم افزارهای مخرب در نسخه CCleaner 5.33 یافت شده است که ۱۵ اوت تا ۱۲ سپتامبر توزیع شده بود. این نرم افزار گواهی معتبر سیمانتک را هم داشت.

بر اساس گزارش ها، نسخه های نرم افزار CCleaner آلوده به بدافزار توسط ۲٫۲۷ میلیون کاربر دانلود شده است. «اندرج ولتک» مدیر فنی آواست می گوید: «۲٫۲۷ میلیون نفر قطعا تعداد زیادی است و ما به هیچ وجه این موضوع را دست کم نمی گیریم. این حادثه جدی است. اما فکر نمی کنیم که دلیلی برای وحشت کاربران وجود داشته باشد».
اگر شما هم یکی از میلیون ها کاربری هستید که نسخه آلوده ۵٫۳۳ نرم افزار CCleaner را دانلود کرده اید، بهترین راه این است که به وب سایت Piriform بروید و آخرین به روز رسانی CCleaner را دریافت کنید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا