فعالیت 16 مرکز پیوند مغز استخوان در کشور

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، دکتر اردشیر قوام زاده روز پنجشنبه در نشست خبری بیست و دومین کنگره آسیا و اقیانوسیه پیوند خون و مغز استخوان افزود: این مراکز در شهرهایی مانند تهران، شیراز، بابل، کرمانشاه، تبریز و مشهد راه اندازی شده است.

وی همچنین تربیت نیروهای متخصص را از جمله دستاوردهای مهم نظام سلامت اعلام کرد و گفت: بیش از 300 متخصص انکولوژی و هماتولوژی در حدود 30 سال گذشته تربیت شده اند.
قوام زاده اظهار کرد:اسفند ماه سال 69، سه مریض پیوند مغز استخوان شدند که وضعیت عمومی 2 نفر انان خوب است و مشغول زندگی عادی خود هستند.
وی با اشاره به این که با 6 تخت بیمارستانی کار خود را آغاز کردیم، گفت: در حال حاضر تعداد تخت های بیمارستانی در این مرکز به حدود 50 تخت رسیده است.

پیوند 70 نوع بیماری
قوام زاده با اشاره به فعالیت های مرکز تحقیقات خون، انکولوژی و پیوند سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در این مرکز 70 نوع بیماری پیوند می شود.
قوام زاده اعلام کرد: تالاسمی، سرطان خون حاد و مزمن و برخی از بیماری های ژنتیکی و نقص ایمنی از جمله بیماری های هستند که در این مرکز پیوند می شوند.
وی این مرکز را از بزرگ ترین مراکز پیوند دنیا اعلام کرد و گفت: سالانه بین 400 تا 500 پیوند در این مرکز انجام می گیرد.
قوام زاده اطهار کرد که سالانه حدود یک هزار پیوند در ایران انجام می شود که این تعداد باید به 2 هزار و 400 مورد برسد تا به حد استاندارد برسیم.
وی ادامه داد که موفقیت پیوند در این مرکز نزدیک به 76 درصد است که در تلاش هستیم آن را افزایش دهیم؛ اقدامات این مرکز علاوه بر سلامت و تندرستی بیماران، موجب صرفه جویی ارزی هم شده است.

تهران میزبان بیست و دومین کنگره آسیا و اقیانوسیه پیوند خون و مغز استخوان
دبیر اجرایی بیست و دومین کنگره آسیا و اقیانوسیه پیوند خون و مغز استخوان نیز در این نشست گفت: کنگره روزهای ۶ تا ۸ ابان ماه با حضور محققان داخلی و خارجی در تهران برگزار می شود.
مرجان یغمایی افزود: محققان صاحب نام از کشورهای مختلف از جمله آمریکا، ایتالیا، انگلیس، آلمان، ژاپن، ترکیه، چین، مالزی و فرانسه در این کنگره حضور دارند.
وی تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه این کنگره را تاکنون حدود ۱۰۰ مقاله اعلام کرد و گفت: محققان تا ۸ مهر ماه فرصت دارند مقالات خود را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.
یغمایی ادامه داد:حدود ۲۵ درصد مقالات ارسالی به دبیرخانه از سوی محققان خارج از کشور است.
وی بیان آخرین دستاوردهای علمی، ارایه تازه ترین یافته های علمی و تبادل نظر با محققان صاحب نام را از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا