ایجاد شغل با تولید محصولات زیست فناوری

به گزارش سیناپرس، دکتر بهزاد قره یاضی در گفتگو با مهر با بیان اینکه بیوتکنولوژی به ویژه در کشاورزی می تواند تولید ملی و اشتغال را افزایش دهد، اظهار داشت: خوشبختانه امروز همه موانع برای تولید محصولات زیست فناوری برداشته شده و همدلی و یکصدایی به وجود آمده است.

وی افزود: تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و سایر دست اندرکاران به گونه ای پیش رفته که ما اکنون در یک قدمی صدور اولین مجوز تولید  محصولات کشاورزی در زمینه زیست فناوری هستیم.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم از این طریق بتوانیم اشتغال پایداری را ایجاد کنیم، عنوان کرد: به عنوان مثال در برزیل ۴۶ میلیون هکتار محصولات بیوتکنولوژی کشاورزی زیر سطح کشت است؛ اگر حساب کنیم هر یک هکتار برای یک نفر اشتغال ایجاد کند در ایران هم این موضوع قابل عملیاتی شدن خواهد بود.

به گفته قره یاضی، اگر در ایران سالی یک میلیون هکتار محصولات بیوتکنولوژی زیر سطح کشت برود می توانیم حداقل سالی یک میلیون شغل ایجاد کنیم.

وی افزود: البته انتظاری نداریم که چنین پیشرفتی داشته باشیم اما قطعا می توانیم سالی یکصد تا ۲۰۰ هزار هکتار کشت محصولات بیوتکنولوژی داشته باشیم .

وی تاکید کرد:محصولات بیوتکنولوژی محصولاتی سالم تر هستند و عاری از سموم بوده و می توانند در سطح گسترده ای موجب عملکرد بالای محصول نهایی شود.به طور ویژه می توان گفت محیط زیست سالم تر و غذای سالم تری به ارمغان می آورد.

قره یاضی با بیان اینکه ما می توانیم به ازای هر ۱۰۰ هکتار ۱۵۰ هزار نفر اشتغال پایدار دانش بنیان ایجاد کنیم، گفت: بدین واسطه انصافا می توانیم بگوییم که فقط در تولید پنبه حداقل در عرض ۳ سال آینده به صادر کننده تبدیل شویم و سایر محصولات هم جای خودشان را دارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا