بمب اتمی منفجر کنید

این روزها بحران کره شمالی جهان را در خطر یک جنگ اتمی قرار داده است. بسیاری شاید تصورکنند،که می‌توان به سادگی با یک حمله پیش دستانه اتمی مسئله اتمی این کشور را حل کرد. اما آیا می‌دانید که در اثر چنین حمله‌ای چه بر سرمردم این کشور می‌آید و اگر احیانا یکی از موشک‌های اتمی کره به کشور‌های اطراف اصابت کند، جهان درگیر چه بحرانی خواهد شد؟

احتمالا شما به چیزی کمتر از مرگ همه آن‌هایی که در محل انفجار هستند فکر نمی‌کنید، در این صورت شما تنها نیستید. « ما در جهانی زندگی می‌کنیم به بحران اتمی در صفحه اول روزنامه‌ها و سایت‌ها جاخوش کرده وبا این حال بیشتر مردم تصور درستی از نتایج یک انفجار اتمی ندارند». این را « الکس ولرستین» تاریخ‌نگار علم از موزه تکنولوژی استیونس در وب سایتش NuclearSecrecy.org نوشته است. برای فهم بهتر عواقب چنین رخدادی ولرستین کمک کرده است تا یک اپلیکشن وب محور به نام نقشه اتمی ساخته شود. ولرستین می‌گوید:« برخی مردم فکر می‌کنند، بمب اتم همه چیز را در یک لحظه نابود می‌کند و برخی دیگر تصور می‌کنند، این بمب‌ها تفاوت چندانی با بمب‌ها رایج ندارند، حقیقت جایی است بین این دو».

برای فهم واقعیت نقشه اتمی به شما اجازه می‌دهد، بمب اتمی فرضی بسازید و آن‌را هر جایی در زمین که می‌خواهید بیاندازید. به جای ساختن بمب‌های فرضی هم می‌توانید، از بمب‌های آزمایش شده توسط قدرت‌های اتمی استفاده کنید، مثلا می‌توانید ببینید که بمبی که کره شمالی در آخرين آزمایشش استفاده کرد در صورت انفجار در سئول یا توکیو یا سانفرانسیسکو چه خسارتی به بار خواهد آورد.

برای مثال ما شهر سئول را انتخاب می‌کنیم؛ در صورت انفجار هوایی این سلاح در این منطقه، بیشتر از 400 هزار نفر خواهند مرد و حدود 2 میلیون نفر مجروح برجای خواهند ماند.

اگر این بمب را در شهر توکیو منفجر کنیم، 450 هزار نفر قربانی و 1میلیون 700 هزار نفر کشته برجای خواهد ماند.

این سایت به مردم کمک می‌کند عواقب یک بحران وجنگ اتمی را بهتر درک کنند و شاید بهتر باشد مسئولان کاخ سفید آن‌را به ترامپ نشان بدهند.

گزارش: علی رنجبران

منابع:Sciencealert , nuclearsecrecy.com

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا