میمون های ابزار ساز در مسیر انسان

انسان در طول تاریخ حیات خود در کره زمین موجب انقراض بسیاری از گونه های جانوری شده است و شاید بررسی این نکته جالب باشد که در بین نخستینیان، میمون ها نیز رفتاری مشابه در پیش گرفته و موجب انقراض برخی از گونه های جانوری که به عنوان غذا از آن ها استفاده می کنند ، شده اند.

گروهی از میمون ها که با عنوان میمون های دم دراز ماکائو (Long-tailed macaques) شهرت داشته و در جزایر تایلند زندگی می کنند، چندی است در اقدامی شگفت انگیز شروع به ساخت ابزارهای سنگی کرده و سپس با جستجوی صدف های ساحلی، پوسته آن ها را به کمک ابزارهای خود شکافته و به عنوان غذا استفاده می کنند. آن ها از این ابزارهای سنگی همچنین برای شکار خرچنگ های پهن و باز کردن پوسته سخت بدن آن ها نیز استفاده کرده و به این ترتیب قدم در مسیری گذاشته اند که انسان ها چند میلیون سال پیش آن را آغاز کرده بودند.

گروهی از میمون ها که با عنوان میمون های دم دراز ماکائو (Long-tailed macaques) شهرت داشته و در جزایر تایلند زندگی می کنند، چندی است در اقدامی شگفت انگیز شروع به ساخت ابزارهای سنگی کرده و سپس با جستجوی صدف های ساحلی، پوسته آن ها را به کمک ابزارهای خود شکافته و به عنوان غذا استفاده می کنند. آن ها از این ابزارهای سنگی همچنین برای شکار خرچنگ های پهن و باز کردن پوسته سخت بدن آن ها نیز استفاده کرده و به این ترتیب قدم در مسیری گذاشته اند که انسان ها چند میلیون سال پیش آن را آغاز کرده بودند. البته نشانه های ابزار سازی در بین دیگر میمون ها از جمله شامپانزه های آفریقایی و میمون های ریش دار آفریقای جنوبی (bearded capuchins) نیز گزارش شده است.

لیدیا لانکز (Lydia Luncz) پژوهشگر دانشگاه آکسفورد در این رابطه اعلام کرد:

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا