ضرورت داشتن خط مشی ملی برای تقویت روند تجاری‌سازی فناوری

به گزارش سیناپرس ، پروفسور صالح جعفر در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ارتباط دانشگاه و صنعت، اظهار کرد: بزرگ‌ترین چالش در اتصال بین دانشگاه و صنعت،‌ شناخت این دو بخش از یکدیگر است. به گونه‌ای که صنعت باید بتواند ایده‌ها و رویکردهای دانشگاه را تشخیص دهد و دانشگاه نیز با نیازها و اهداف صنعت آشنا باشد.

رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه پوترا مالزی افزود: باید اشتراک زبانی برای دیدن ارزش‌های مشترک ایجاد شود.

وی با اشاره به سیاست دولت مالزی برای تجاری‌سازی فناوری، گفت: یکسری جهت‌دهی‌های مستقیم برای محققان وجود دارد و جریان استارتاپ‌ها برای محققان روشن است؛ چرا برای جامعه مهم است آژانس‌ها چگونه می‌توانند فعالیت کنند. رئیس سابق دانشگاه پوترا مالزی افزود: داشتن خط مشی ملی به تقویت روند تجاری‌سازی فناوری کمک می‌کند.

دکتر صالح جعفر با بیان اینکه دانشجویان باید زمینه‌های مختلف تحقیقات را در راستای نیازهای جامعه بشناسند، اظهار کرد: دانشجویان و محققان باید به سمت بخش خصوصی سوق ‌یابند و وابستگی نباید فقط به بخش دولتی باشد.

رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه پوترا مالزی تاکید کرد: دانشجویان باید کارآفرین شوند و روحیه کارآفرینی داشته باشند؛ چراکه دانشجویان ایرانی نخبه هستند و قابلیت ارائه ایده‌هایی با قابلیت تجاری‌سازی را دارند.

وی با بیان اینکه بین ایران و مالزی فرصت‌های همکاری زیادی وجود دارد، گفت: دانش‌آموختگان ایرانی زیادی در دانشگاه "یو.پی‌.ام" مالزی هستند و تحقیقات انجام می‌دهند و به نظر من مردم مالزی شباهت زیادی با مردم ایران دارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا