طراحی سیستم خودکار برای پرواز هلکوپتر با تبلت

به گزارش سیناپرسبه نقل از مهر، اجرای این طرح با همکاری یک شرکت وابسته به مجموعه لاکهید مارتین موسوم به سیکروسکی صورت می گیرد.

تلاش برای اجرای این طرح از سال ۲۰۱۶ آغاز شده و در اولین پرواز آزمایشی هلکوپتری توانست به طور خودکار و با استفاده از برنامه طراحی شده به پرواز درآید. اجرای این طرح تحقیقاتی تا به حال ۸ میلیون دلار هزینه در برداشته است.

کیت یادشده که به راحتی قابل حذف یا اضافه شدن به هلکوپترهاست فعلا باعث خواهد شد تا برای هدایت آنها به خدمه پروازی کمتری نیاز باشد، اما در آینده می تواند به حذف کامل نیروی انسانی منجر شود. رابط کاربری این کیت لمسی است و برخی فرامین نیز به صورت صوتی قابل انتقال به آن است.

در مرحله اول اجرای این طرح یک هلکوپتر مجهز به کیت ALIAS با موفقیت ۴۸.۲ کیلومتر را به طور خودکار پرواز کرد و با موفقیت بر زمین نشست. در مرحله دوم این کیت بر روی یک هلکوپتر Sikorsky S-۷۶ و یک هواپیمای ملخی Cessna ۲۰۸ نصب و با موفقیت آزمایش شد. در هر دو بار مدیریت این کیت تنها با استفاده از یک تبلت صورت گرفت.

در مرحله سوم اجرای این طرح تلاش خواهد شد تا قابلیت های عملیاتی کیت مذکور بیشتر شود و از آن برای پیش بینی رویدادهای احتمالی در حین پرواز و کاهش فشار کاری به خلبان استفاده شود. ممکن است در آینده از این فناوری در هواپیماهای تجاری نیز استفاده شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا