چرا مردان کچل اعتماد به نفس بیشتری دارند؟

از این که دچار ریزش مو هستید دچار نگرانی شده اید؟ باید به شما اطلاع دهیم دهیم که نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد مردان کچل به نسبت سایر مردان احساس جذاب تر بودن، اعتماد به نفس بیشتر و تسلط و اقتدار می کنند. پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا که این مطالعات را به انجام رسانده اند در رابطه با موضوع فوق اعلام کردند: « فقدان موی سر و انتخاب کچل بودن در حقیقت نوعی رفتار بدون کلام محسوب می شود که فرد در ارتباط با دیگران از طریق زبان بدن با آن ها سخن گفته و عمل می کند، این رفتار در حالات دیگر به ندرت مشاهده می شود. »

پژوهشگران با بررسی نتایج تحقیقات خود پیشنهاد می کنند که میلیون ها مرد در سراسر دنیا می توانند به جای هزینه کردن میلیاردها دلار به منظور درمان ریزش مو و یا کاشت موی سر، در هنگام مواجه شدن با ریزش مو، سر خود را تراشیده و احساس اعتماد به نفس و جذابیت بیشتری کنند.

پژوهشگران همچنین در این مطالعات احتمال داده اند که افراد طاس به نسبت کسانی که خود داوطلبانه موهایشان را می تراشند، زیرک تر هستند. در این تحقیقات، پژوهشگران سه آزمایش اصلی را روی گروه های دانشجویان یک کالج که شامل زنان و مردان می شد، اجرا کرده و از آن ها خواستند تصاویر مردان مختلفی را بر اساس معیارهایی چون اعتماد به نفس، جذاب بودن و میزان تسلط بر دیگران، رتبه بندی کنند. در آزمایش نخست مشخص شد تصاویر مردانی که سر خود را تیغ زده بودند به نسبت شرایطی که دارای مو بودند، رای بیشتری آورده و امتیازات بیشتری کسب کردند. در دور دوم مطالعات تصاویر مردان مختلفی به طور دیجیتالی دستکاری شده و آن را به صورت طاس نمایش داده شدند. نکته جالب این بود که در امتیازبندی ها مرتبط، این گروه از مردان در مقایسه با تصاویر واقعی خود، امتیاز بیشتری از نظر داشتن میزان تسلط بر اطرافیان به دست آوردند.

به اعتقاد پژوهشگران احتمالا این موضوع به دلیل بالاتر بودن میزان اعتماد به نفس و القای حس مردانگی در افراد طاس است. در دور سوم مطالعات نیز پژوهشگران به بررسی شرایط واقعی مردان پرداخته و این مساله را مورد بررسی قرار دادند که چگونه بیشتر این افراد در هنگام مواجه شدن با ریزش مو، به انتخابی مشابه دست زده و کلا سر خود را می تراشند.

پژوهشگران با بررسی نتایج تحقیقات خود پیشنهاد می کنند که میلیون ها مرد در سراسر دنیا می توانند به جای هزینه کردن میلیاردها دلار به منظور درمان ریزش مو و یا کاشت موی سر، در هنگام مواجه شدن با ریزش مو، سر خود را تراشیده و احساس اعتماد به نفس و جذابیت بیشتری کنند. در این مطالعات همچنین تاکید شده است که عمدتا مردانی که تجربه این عمل را دارند، دچار تغییراتی در رفتار و احساسات خود شده و تمایل بیشتری به سلطه گری و رهبری پیدا کرده و دچار افزایش اعتماد به نفس می شوند.

ترجمه: احسان محمدحسینی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا