نوشتن راهی برای رهایی از استرس است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا زندگی این روزها پر از استرس و اضطراب است و نوشتن می‌تواند تاثیر بسیاری بر سلامت روانی و فیزیکی افراد داشته باشد.مسائل مالی، روابط، شغل، مشکلات بهداشتی، فشارهای اجتماعی و بسیاری از موارد دیگر منجر به ایجاد استرس در زندگی می‌شوند.اما این واقعیت است که ما همیشه در معرض استرس هستیم و این استرس می‌تواند مشکلات سلامتی را افزایش دهد.برای از بین بردن این مشکل، ما اغلب از شیوه‌ها و ابزارهای مختلف کمکی برای رهایی از استرس استفاده می‌کنیم. از جمله این روش‌ها می‌توان به موسیقی و یا ورزش اشاره کرد.

نتایج مطالعات جدید نشان داده است نوشتن هم راهی برای از بین بردن استرس و ساماندهی افکار است و با نوشتن می‌توانید امور خود را کارآمدتر انجام دهید.

نوشتن به طور غیرمستقیم منجر به دستیابی به حمایت اجتماعی نیز می‌شود.نوشتن و ابراز احساسات بر روی کاغذ می‌تواند مغز را خنک و به فرد برای انجام امور استرس‌زا کمک کند.محققان دانشگاه ایالتی میشیگان(MSU)اظهار کردند: منابع استرس‌زا ناشناخته است.نتایج تحقیقات پیشین نشان داد که نوشتن برای رفع آسیب‌های گذشته و یا رهایی از رنج حوادث استرس‌زا مفید است.

این بررسی در نشریه Psychophysiology آمده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا