عرضه ابر خودروی برقی پورشه در سال 2019

نخستین خودروی تمامی برقی پورشه در پایان سال 2019 برای فروش آماده خواهد بود. این خودرو که در نمایشگاه خودوری فرانکفورت در سال جاری دوباره نام خود را بر روی زبان‌ها انداخت قرار است تا با قیمتی نزدیک به پورشه پانامرا به بازار عرضه شود و به‌احتمال فراوان قیمت پایه آن در ایالات‌متحده آمریکا حداقل 80 هزار دلار خواهد بود.

این خودرو که میشن E (Mission E) نام دارد، برای نخستین بار در سال 2015 رونمایی شد ولی هم‌اکنون آخرین مراحل توسعه پیش از عرضه آن به تکمیل رسیده است. میشن E به یک موتور تمام الکتریکی مجهز است که موجب می‌شود که این خودرو ازنظر قدرت خروجی در سطحی بین پورشه 911 و پورشه پانامرا قرار بگیرد. این مدل یک خودروی اسپرت چهاردر است که به‌زودی نخستین مدل پروتوتایپ آن آماده آزمایش عمومی در خیابان‌ها خواهد بود.

با توجه به این‌که مشخصات این خودرو فاش نشده است و تست‌های نهایی نیز بر روی این مدل انجام نپذیرفته است، نمی‌توان درباره این ابر خودرو اطلاعات چندانی را با شما در میان گذاشت. بااین‌حال گفته می‌شود که مدل مفهومی این خودرو به یک موتور 600 اسب بخاری مجهز بوده و می‌تواند در مدت‌زمان 3.5 دقیقه از سرعت صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد. همچنین سرعت نهایی این مدل نیز برابر با 155 مایل یا 248 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. گفته می‌شود که این خودرو با یک‌بار شارژ می‌تواند مسافت 460 کیلومتر را به حرکت ادامه بدهد. همچنین میشن E به سیستم شارژ سریع نیز مجهز است.

به این ترتیب با توجه به این‌که حتی غول‌هایی مانند پورشه به سراغ تغییر رویکرد رفته و خودروهای تمام برقی را در دستور کار خود قرار داده‌اند، می‌توان مدعی شد که دوره خودروهای متکی به سوخت فسیلی به‌تدریج در حال پایان یافتن است. البته این فرایند همچنان تدریجی است ولی به‌زودی شاهد جهشی بزرگ درباره آن خواهیم بود.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا