رونمایی از دو اختراع پژوهشگران بسیجی

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، در این همایش با حضور حسین قدیانی رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری و فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد امروزدوشنبه از دو اختراع پژوهشگرانی رونمایی شد که با حمایت سازمان بسیج علمی اختراع خود را انجام داده اند.

مجتبی اخوات دانش آموخته رشته مهندسی الکترونیک و برق قدرت دانشگاه شهید بهشتی در مورد اختراع دستگاه بازرسی فراصوت تخلیه جزیی روی خطوط فشار قوی برق به خبرنگار ایرنا توضیح داد: این طرح را از یک سال قبل با حمایت بسیج علمی و پژوهشگاه نیرو وابسته به وزارت نیرو انجام داده ایم‌.
وی افزود:این دستگاه آسیب های عایق های بین خطوط فشار قوی برق را بموقع تشخیص می دهد.
به گفته اخوان با این دستگاه که برای اولین بار در ایران تولید شده آسیب های عایق های خطوط بموقع تشخیص داده شده و دیگر قطعی برق در شبکه روی نخواهد داد.
محمد افشار در مورد دستگاه مانیتورینگ هسته ای توضیح داد:این دستگاه واسطه بین دستگاه ایکس ری/ xray و نشانگر است.
وی ادامه داد: قیمت نمونه خارجی این دستگاه 40‌میلیون تومان است که نمونه ایرانی آن 4 میلیون تومان ساخته ایم.
افشار گفت: این دستگاه با حمایت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری و یک مرکز نظامی در مدت یک‌سال و نیم ساخته شده است.
مجری این طرح در توضیح آن ادامه داد: این دستگاه سیگنال های دریافتی از ایکس ری را به خوبی تقویت می کند و با همان فرکانس نشان می دهد.
همایش مخترعان، مبتکران و اساتید برتر بسیجی صبح امروز در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد و با حضور دانشجویان، پژوهشگران و اساتید بسیجی آموزش هایی طی دو روز در قالب دوره آموزشی شهید حسن طهرانی مقدم ادامه خواهد داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا