حضور مجازی در خیابان‌ها با گوگل

واقعیت مجازی به یکی از محبوب‌ترین فناوری‌های رو به رشد دنیای امروزی ما تبدیل شده است و در این میان شرکت‌هایی مانند گوگل قصد دارند تا قابلیت‌هایی با امکان کاربری روزانه را به آن بیفزایند. سیستم دید خیابانی گوگل یکی از محبوب‌ترین خدمات این شرکت به‌حساب می‌آید و در این میان مسئولان این شرکت تصمیم گرفته‌اند تا این سیستم را به مزایای واقعیت مجازی مجهز سازند.

سال گذشته بود که گوگل با به‌روزرسانی سیستم گوگل ارت به کاربران اجازه استفاده از این سامانه به کمک رابط‌های واقعیت مجازی را داده بود. البته سیستمی که پارسال معرفی شده بود به کاربران اجازه می‌داد تا از عینک‌های استانداردی مانند اچ تی سی وایو و یا اوکولوس ریفت برای این کار استفاده کند. با تمامی این تفاسیر، به نظر می‌رسد که این سیستم جدید، دومین خدمات نقشه‌ای گوگل در زمینه واقعیت مجازی خواهد بود.

آخرین به‌روزرسانی سیستم دید خیابانی گوگل موجب شده بود تا تصاویری از 85 کشور جهان در این سیستم ارائه شود و با توجه به قابلیت واقعیت مجازی می‌توان انتظار داشت که این تعداد به این زودی افزایش پیدا نکند و تمرکز گوگل بیشتر بر روی بهبود واقعیت مجازی برای کشورهای موجود در لیست پشتیبانی باشد.

گوگل برای شروع این پروژه قسمت‌هایی از جهان را به‌عنوان مناطق پیشنهادی معرفی می‌کند که شامل پارک ای تی اند تی در شهر سان‌فرانسیسکو و استادیوم یکی از تیم‌های مشهور این شهر در آمریکا هستند. دیگر گزینه‌ها شامل یک منطقه زیبا به نام دوبرونیک (Dubrovnik) در کرواسی است که یادآور مناظر سریال بازی تاج‌وتخت است.

شایان‌ذکر است که این قابلیت ویژه برای تمامی دستگاه‌های واقعیت مجازی قابل دسترسی نخواهد بود و تنها اچ تی سی وایو و اوکولوس ریفت خواهند توانست تا نرم‌افزار ویژه این سیستم را برای سیستم گوگل دی دریم (Daydream) دریافت کنند.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا