طراحی هواپیمای بدون سرنشین شکارچی

امروزه استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در بسیاری از حوزه های مختلف علمی ، نظامی ، پژوهشی ، خبری ، ورزشی ، جاسوسی و … رواج داشته  و  این موضوع سبب شده است تا بسیاری از کشور ها جهت جلوگیری از فعالیت های غیر قانونی و مخفیانه این تکنولوژی ، اقداماتی را انجام دهند . به تازگی در کشور فرانسه ، نوعی هواپیمای بدون سرنشین موسوم به MP200 از سوی شرکت La Queue-en-Brie و    Malou Techارائه شده است که وظیفه اصلی وی ، شکار سایر هواپیماهای بدون سرنشین است . سیستم به کار رفته در این هواپیمای بدون سرنشین شکارچی ، بسیار ساده بوده و این هواپیما قادر است با یک تور بزرگ ، سایر هواپیماها را شکار کرده و به محل مورد نظر خود منتقل کند .

به باور کارشناسان ، استفاده از این هواپیمای بدون سرنشین ، می تواند امنیت بسیاری از مناطق را تامین کرده و تهدیدات ناشی از سایر هواپیماهای بدون سرنشین را خنثی نماید . این هواپیمای شکارچی دارای سیستم کنترل از راه دور است .

با توجه به فروش گسترده ربات های پرنده و هواپیماهای بدون سرنشین ، دسترسی عمومی به این تکنولوژی امکان پذیر بوده و بالطبع سو استفاده هایی نیز از آن خواهد شد . برای نمونه در ابتدای سال جاری میلادی ، ربات های پرنده و هواپیماهای بدون سرنشین مشکوکی در مناطق دیپلماتیک ، فرهنگی و تاریخی شهر پاریس مشاهده شدند .

گزارش های رسمی نشان می دهد که از ماه اکتبر سال گذشته میلادی تا کنون ، بیش از 60 مورد پرواز غیر قانونی هواپیماهای بدون سرنشین در مناطق حساس و ممنوعه کشور فرانسه از جمله نیروگاه های اتمی این کشور مشاهده شده است .

به باور بسیاری از کارشناسان ، نبود قوانین مشخص و اعلام حدود قانونی استفاده از این تکنولوژی از جمله ضعف های موجود در قوانین بسیاری از کشورهای جهان است که سبب ایجاد شرایط نه چندان مطلوب فعلی در این زمینه شده است .

در خاتمه لازم به توضیح است که شرح کامل این تکنولوژی جدید و ویژگی های فنی و ساختاری آن در  مقاله ای با عنوان " The Retiarius Bot " منتشر شده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا