کروم و عدم پخش خودکار محتوای صدادار

به گزارش سیناپرس به نقل از آی سی تی پرس،، شرکت گوگل به تازگی اعلام کرده که کروم، محتوای موجود در سایت‌های وب را به صورت خودکار پخش نخواهد کرد.این تصمیم، سال آینده انجام خواهد شد و طی آن، کروم صرفاً در هنگام اجرای محتوای چندرسانه‌ای، بخشی از محتوا را بدون صدا پخش می‌کند؛ مگر اینکه کاربر، خود علاقه‌مند باشد که محتوا را همراه با صدا دریافت نماید.

آنچه مسلم است، این است که اولویت تمام کاربران یکسان نیست. با این حال، گوگل ترجیح می‌دهد که کل محتوا را در حالت بی‌صدا قرار دهد.
 در ماه‌های گذشته، خبرهایی مبنی بر آزمایش‌های این شرکت جهت فعال نمودن این قابلیت منتشر شده بود و اکنون شاهد بخشی از نقشه راه این مرورگر محبوب هستیم.
کروم نسخه 63، برای اینکه بتواند به صورت کامل قابلیت صوتی را برای سایت‌های شخصی غیرفعال کند، گزینه جدیدی را برای کاربران ایجاد نموده که قابل توجه خواهد بود. این گزینه مخصوص بی‌صدا نمودن سایت، بین فصل‌های مرور قرار خواهد گرفت و به کاربران اجازه خواهد داد که زمان و مکان پخش صوتی را به صورت سفارشی انتخاب کنند.
 
کروم 64، کنترل‌ها را به سطح بعدی منتقل می‌کند. مرورگر گوگل با این ورژن، امکان پخش خودکار را داشته و صرفاً زمانی فعال خواهد شد که کاربران شخصاً بخواهند رسانه‌های خود را پخش کنند.
شرکت گوگل، رویکرد جدید خود را با بیان اینکه پخش خودکار می‌تواند سفارشی‌سازی وب را سریع‌تر و آسان‌تر کند، توجیه می‌کند.

زمانی که صحبت از محتوای ناخواسته در هنگام مرور وب به میان می‌آید، نام گوگل به عنوان نخستین اسم، مطرح می‌شود. این شرکت در ماه ژوئن اعلام کرد که کروم به یک قابلیت مسدودکننده مجهز شده است.
نکته حائز اهمیت این است که این قابلیت تازه، تمامی تبلیغات موجود در سایت (از جمله تبلیغات خود گوگل) را در صورتی که استانداردهای مشخصی نداشته باشند، مسدود می‌کند.
 
از دیگر مزایای این قابلیت این است که رفتار وب دسکتاپ و موبایل را یکسان می‌کند. مسدودکننده تبلیغات کروم در اوایل سال 2018 به بازار عرضه خواهد شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا