فناوری ساخت شناورهای فیبر کربنی بومی‌سازی شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، رضا زند، مجری طرح با اشاره به روند اجرایی شدن این طرح پژوهشی گفت: فاز اول این طرح با هدف تعمیرات شناور شروع شد و پس از طی مراحل اولیه و به دلیل ملاحظات اقتصادی وارد فاز دوم که شامل فرآیند ساخت می‌شود، شده است.

به گفته وی در این پروژه با همکاری یک  شرکت سوئدی با استفاده از روش ترکیب در خلأ (VIP) و با به‌کارگیری ماده SCC و  پوشش الیاف اقدام به ساخت این شناور حمل بار و مسافر کردیم.

زند با اشاره به قابلیت‌های این شناور یادآور شد: در کشور ما برای ساخت شناور همواره آلومینیوم مدنظر است که این خود بر قیمت شناور می‌افزاید،  اما در طرح ابداعی ما از فیبر کربنی به ‌عنوان بدنه استفاده  می‌شود که نه ‌تنها ارزان و کاملاً رقابتی است، بلکه دارای مزیت طول عمر و هزینه نگهداری پایین است.

مجری طرح، فناوری ساخت شناور با استفاده از فیبر کربنی را ازجمله فناوری‌های خاص اروپا دانست و اظهار کرد: در این طرح  با همکاری و آموزش محققان سوئدی‌ دانش ساخت آن به ایران منتقل ‌شد.

به گفته وی، این شناور توانایی جلب بازارهای خارجی را برای ارائه‌ سلیقه ایرانی درزمینه‌ شناورهای تفریحی دارد، ولی  سرمایه‌گذاری و رفع موانع بانکی از نیازهای اصلی رشد این صنعت است.

زند اضافه کرد: به دلیل مقاومت پایین بدنه، این شناور نسبت به شناورهای فلزی، دارای عمر و مصرف سوخت پایین است و مشکل زنگ‌زدگی را به دنبال ندارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا