ارائه ۳۰ طرح زیست فناورانه به ۲۰ سرمایه گذار

مهدی صالحی دبیر اجرایی چهارمین نمایشگاه زیست فناوری ایران در نشست خبری که امروز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: ستاد توسعه زیست فناوری به منظور فراهم آوردن محیط مناسب برای آشنایی و تفاهم میان عرضه کنندگان فناوری و متقاضیان، تسهیل ایجاد ارتباط، تبادل نظر و همکاری میان بخش های علمی، صنعتی و تجاری مرتبط با زیست فناوری کشور، ایجاد روحیه رقابت سالم و توسعه گرا میان فعالان این حوزه، نمایشگاه زیست فناوری ایران را به صورت هر دو سال یک بار برگزار می کند.

وی افزود: جلب همکاری سرمایه گذاران و ذینفعان عرصه تجاری سازی، ایجاد ارتباط بین صنعت، دانشگاه و نخبگان در حوزه زیست فناوری، تسهیل و بسترسازی فرآیند تجاری سازی دستاوردهای علمی و فناوری و محصولات دانش بنیان کشور، ایجاد امکان تعامل میان بنگاه های داخلی و خارجی در حوزه بیوتکنولوژی از طریق تقویت بازاریابی و فروش محصولات در بلند مدت و شناسایی فعالان این حوزه از اهداف برگزاری نمایشگاه زیست فناوری محسوب می شود.

صالحی با بیان اینکه ارائه فرصت های سرمایه گذاری از مهمترین بخش هایی است که در این جشنواره مدنظر قرار گرفته، گفت: بخش ارائه فرصت های سرمایه گذاری زیست فناوری به منظور برقراری ارتباطات دو جانبه بین سرمایه پذیران، سرمایه گذاران، صندوق ها و نهادهای مالی در این نمایشگاه طراحی شده است.

وی افزود: تلاش می شود در این نمایشگاه سرمایه گذاران را به سمت سرمایه گذاری در اولویت های زیست فناوری کشور ترغیب کنیم که طرح های جدید و سرمایه پذیر در این حوزه حمایت شوند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۳۰ طرح آماده سرمایه گذاری خواهد شد، بیان کرد: بیش از ۲۰ سرمایه گذار در نمایشگاه حضور می یابند تا بتوانند این طرح ها را به نتیجه و به مرحله صنعتی برسانند.

دبیر اجرایی چهارمین نمایشگاه زیست فناوری ایران با اشاره به برخی از این طرح ها خاطرنشان کرد: داروهای آنتی بادی، ریزجلبک ها، استحصال مجدد آب، تثبیت شن های روان و … از جمله طرح هایی هستند که به سرمایه گذاران حاضر در نمایشگاه ارائه می شوند.

صالحی افزود: همچنین در این نمایشگاه زنجیره تجاری سازی مد نظر قرار گرفته تا ارتباطات دو جانبه بین شرکت های فعال در حوزه زیست فناوری فراهم شود تا شرکت ها با نوع فعالیت با محصولات تولیدی یکدیگر آشنا شوند و در صورت فراهم بودن شرایط با یکدیگر همکاری کنند.

به گفته وی، این زنجیره از ۱۴ حلقه و خدمت تشکیل شده و مشاوران مختلف در این زمینه به ارائه خدمت به شرکت ها و موسسات دانش بنیان خواهند پرداخت.

دبیر اجرایی چهارمین نمایشگاه زیست فناوری ایران اظهار داشت: این جشنواره از ۲۷ تا ۲۹ شهریور در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا