موفقیت پیوند ریه در ایران میان کشورهای منطقه بی نظیر است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، دکتر علی اکبر ولایتی روز شنبه در نشست خبری عمل جراحی پیچیده، طولانی و موفقیت آمیز سرطان تیروئید و پیوند ریه و قلب، پیوند ریه در این بیمارستان را افتخاری بزرگ برای کشور دانست و افزود: این موفقیت یکی از دستاوردهای مهم نظام اسلامی است.

وی به انجام برخی اعمال جراحی همزمان مانند قلب و ریه اشاره و اظهار امیدواری کرد که پیوند پانکراس با قلب نیز به زودی در این مرکز درمانی انجام شود.

انجام 190 پیوند ریه
ولایتی گفت: پیوند ریه جزو جراحی های بسیار سخت است و انجام این جراحی در این مرکز درمانی به 190 مورد رسیده است.
وی با بیان اینکه در این مرکز درمانی 220 پیوند قلب تاکنون انجام شده است، افزود: جراحی سرطان پیشرفته تیروئید نیز در این مجموعه با یک تیم مجرب انجام شده است و در حال حاضر بیمار وضعیت جسمی خوبی دارد.
ولایتی گفت: در حال حاضر 6 اتاق عمل پیوند در بیمارستان مسیح دانشوری وجود دارد که در تلاش هستیم این تعداد به 12 اتاق برسد تا با امکانات جدید، میزان خدمات دهی به بیماران از لحاظ کیفی و کمی افزایش یابد.

 انجام 2 هزار و 500 عمل جراحی نای
رئیس بیمارستان مسیح دانشوری یکی از اقدامات درمانی مهمی راکه در سال های اخیر در این بیمارستان انجام شده است، جراحی نای اعلام کرد و گفت: انجام 2 هزار و 500 جراحی در مورد نای در این مرکز درمانی در دنیا بی نظیر است.
ولایتی در حاشیه نشست خبری در جمع خبرنگاران به انجام عمل پیچیده، طولانی و موفقیت آمیز سرطان تیروئید در این مرکز اشاره کرد و افزود: این جراحی روی نوعی از سرطان تیروئید که درمان آن با رادیوتراپی یا شیمی درمانی امکان پذیر نبود، انجام شد.
وی با اشاره به اینکه این جراحی بسیار سختی بود که بسیاری از مراکز درمانی انجام آن را نمی پذیرند، اظهار کرد: حال عمومی بیماری که این جراحی روی او انجام شده، مساعد است.
محمد بهکام شادمهر عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و جراحی که این جراحی را انجام داده است نیز در جمع خبرنگاران در مورد آن توضیح داد: این جراحی دو هفته پیش انجام شده و حدود 19 ساعت به طول انجامیده است.
وی با بیان اینکه بیماری حلق، حنجره و مری بیمار را نیز درگیر کرده بود، افزود: بیمار پس از بهبود وضعیت جسمانی از بیمارستان مرخص شده و اکنون وضعیت عمومی مساعدی دارد و امیدواریم زندگی طبیعی داشته باشد.
بهکام شادمهر ادامه داد: ارزیابی متاستاز سرطان به سایر نواحی بدن در مورد این بیمار انجام شد که بر اساس بررسی ها، هیچ عضوی از بدن وی متاستاز نداشته است.
وی اظهار کرد: ادعا نداریم که این جراحی برای نخستین بار در دنیا در ایران انجام شده است اما این عمل بسیار پیچیده بود و به تجربه و کار تیمی نیاز داشت که با موفقیت انجام شد.

ایران پیشرو در پیوند ریه در آسیا
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به آمار قابل توجه پیوند ریه در بیمارستان مسیح دانشوری اشاره کرد و گفت: ایران پیشرو در پیوند ریه در خاورمیانه و آسیا است.
دکتر قاسم دانشور ادامه داد: در آسیا، ترکیه در این مورد اقداماتی انجام داده است و سایر کشورهای منطقه توانایی این جراحی پیشرفته را ندارند.
وی به انجام جراحی پیوند دو ریه در حدود 9 ماه پیش در این بیمارستان اشاره کرد و گفت: این جراحی برای اولین بار در خاورمیانه و آسیا انجام شده است.
دانشور افزود: این اقدام درمانی روی یک جوان نابغه انجام شده و در حال حاضر وی وضعیت عمومی خوبی دارد و به زندگی عادی بازگشته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا