خداحافظی با چربی‌های شکم با پچ پوستی جدید

به گزارش سیناپرس و به نقل از ایسنا، آنها این پچ جدید را با موفقیت بر روی موش‌های چاق آزمایش کردند.داروهای کنونی که خاصیت چربی سوزی دارند سبب بالا رفتن متابولیسم شده و باید روزانه و به صورت خوراکی یا تزریقی مورد استفاده قرار گیرند.

این داروها همچنین تمام بدن را تحت تاثیر قرار داده و دارای عوارض جانبی مانند ناراحتی معده، شکستگی استخوان و(به طور ناخودآگاه) افزایش وزن می شود.به همین دلیل محققان دست به ساخت یک نوع پچ پوستی زدند که مشکلات سابق را رفع کند.برای جلوگیری از این مشکل، دانشمندان ابتدا این داروها را در داخل نانوذرات میکروسکوپی قرار دادند. سپس آنها را در یک پچ پوستی یک سانتیمتری که در زیر آن میکرو سوزن‌هایی تعبیه شده قرار دادند.هنگامی که این پچ به پوست اعمال می‌شود، سوزن‌های آن بدون درد سطح پوست را سوراخ کرده و ذرات را به سلول‌های چربی منتقل می‌کند.

این ذرات در آنجا تجزیه شده و دارو را درست در جایی که به آن نیاز است آزاد کرده و مستقیما به چربی سفید می‌فرستند. محققان این پچ جدید را بر روی موش‌های چاق آزمایش کرده و پس از گذشت 4 هفته مشاهده کردند که چربی این موش‌ها تا 20 درصد کاهش یافته است. مقاله این پژوهش در مجله ACS Nano منتشر شده است.