۲۵ درصد کودکان ایرانی دچار کمبود کلسترول خوب هستند

به گزارش  سیناپرس به نقل ازمهر، دکتر محمد اسماعیل مطلق در برنامه نبض که شب گذشته از شبکه خبر روی آنتن رفت، اظهارداشت: ما در بدو ورود دانش آموزان به مدارس آنها را تحت معاینه قرار می دهیم که در مجموع یک میلیون ۲۰۰ هزار دانش آموز معاینه می شوند، این معاینات در مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی صورت می گیرد که در سال گذشته بالای ۹۰ درصد از دانش آموزان سالم بودند.

وی ادامه داد: بعد از اجرای طرح تحول سلامت همه دانش آموزان دارای پرونده الکترونیکی و طی آن دانش آموزان مشمول معاینات دیداری، شنیداری و حتی معاینات تکاملی روانی و جسمانی می شوند.

مطلق افزود: ما در سال های قبل کم وزنی و عدم رشد را نیز بررسی می کردیم، اما در حال حاضر شاخصه ها تغییر کرده است.

مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در سال ۹۵ کمتر از ۱۵۰ نفر از دانش آموزان به دلیل اسهال فوت کرده اند، تصریح کرد: این مسئله نمایانگر کاهش بیماری های عفونی در این گروه سنی است.

وی گفت: حدود ۳۰ درصد از دانش آموزان دچار چاقی و اضافه وزن و حدود ۲۵ درصد از کودکان دچار کمبود تری گلیسیرید یا همان چربی خوب در بدن هستند.

مطلق با ابراز نگرانی از تاثیر وسایل الکترونیکی بر کودکان، تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که باید نسبت به رفع آن اقدام شود این است که در کشور ما کودکان بالای ۴.۵ ساعت با وسایل الکترونیکی بازی می کنند، در حالی که استاندارد آن ۲ ساعت است.

مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر ۱۱.۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش مراقبین سلامت قرار داده ایم، که طی آن هر ۳ سال و نیم رفتار پرخطر کودکان ۳ نوجوانان تا ۱۸ سال را مورد بررسی و رفتار آنها را تحت عنوان برنامه «کاسپین» تحلیل می کنیم  و نتایج را ابلاغ و در نهایت مداخله می کنیم.

وی افزود: ما به ازای هر ۱۰ دانش آموز یک دانش آموز را تحت آموزش قرار می دهیم تا به عنوان سفیر سلامت سطح سواد سلامت دانش آموزان را بالا ببرند.

مطلق تاکید کرد: این سفیران در زنگ های تفریح تحرک دانش آموزان را در زمان استراحت افزایش می دهند و از زنگ ورزش مجزا است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا