آخرین فناوری‌های صنایع خودروسازی در قلب آلمان

در نمایشگاه خودروی فرانکفورت سال 2017 شاهد فناوری‌های بزرگ و پیشرفت‌های چشمگیر غول‌های صنایع خودروسازی بودیم که در ادامه به بررسی مختصر آن‌ها خواهیم پرداخت.

خودروسازان کره‌ای

بدون شک نخستین نام کره‌ای در صنایع خودروسازی، شرکت هیوندای است که با معرفی مدل i30N در این نمایشگاه به‌خوبی توانست تا یک خودروی ویژه و نیرومند را با قیمتی مناسب عرضه کند. این مدل قرار است تا 271 اسب بخار توان داشته باشد که این رقم برای یک خودروی شهری بسیار هیجان‌انگیز است. همچنین خودروی کنا (Kona) به‌عنوان یک اس یو وی کوچک، بازار جدیدی را برای این شرکت هدف گرفته است و قرار است تا در ماه نوامبر در انگلستان و چند کشور اروپایی عرضه شود. دیگر شرکت مشهور کره‌ای یعنی کیا نیز مدل Stonic را به‌عنوان یک اس یو وی کوچک دیگر در این نمایشگاه عرضه کرد تا کنا تنها خودروی کره‌ای این رده نباشد.

خودروسازان آلمانی

بدون شک صحبت از یک نمایشگاه خودرو در آلمان بدون توجه به خودروسازهای بزرگ این کشور، امری بیهوده است. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، این شرکت‌ها این نمایشگاه را به تصرف خود درآورده بودند. ابتدا شرکت بی ام و با عرضه مدل ام 5 با توان 600 است بخار توانست تا دوستداران خودروهای نیرومند خود را راضی نگاه دارد. همچنین این شرکت توانست تا با عرضه مدل جدید X3، بخش خودروهای اس یو وی را نیز پوشش بدهد که البته باید یادآور شد که ظاهر این مدل تفاوت چندانی با مدل‌های قدیمی‌تر این سری ندارد. دیگر محصول ویژه‌این شرکت نیز اس یو وی مفهومی X7 بود که به‌عنوان یک محصول هیبریدی، محبوبیت بالایی در میان حاضران در نمایشگاه داشت. با تمامی این تفاسیر، بحث‌برانگیزترین مدل بی ام و در نمایشگاه امسال، محصولی ویژه به نام i8 رودتسر بود که یک ابر خودروی ویژه است که البته حواشی فراوانی پیرامون مشکل احتراق آن در چند ماه اخیر به رسانه‌ها راه یافته است.

آئودی نیز در این نمایشگاه حضوری نیرومند داشت. نخستین محصول این شرکت که یک خودروی خودران ویژه به نام آیکان بود، در قالب خبری کامل در سیناپرس پوشش داده شده است که با کلیک کردن در اینجا می‌توانید به مشاهده این خبر بپردازید. علاوه بر این نیز این شرکت مدل‌هایی مانند A8  را به‌عنوان محصولاتی لوکس و نیرومند به مخاطبان معرفی کرد.

فولکس‌واگن نیز بنا به‌رسم همیشگی خود بااقتدار در این نمایشگاه حاضرشده و مدل جدید پولو را بر پایه پلتفرم مودولار MQB رونمایی کرد. جالب است بدانید که این خودرو به نشان GTI نیز مجهز است. مدل دیگر این شرکت که نام آن برای بسیاری عجیب بود نیز T-Roc نام داشت که تا چند ماه دیگر به بازار عرضه خواهد شد.

مرسدس بنز نیز در این نمایشگاه حاضر بود و با عرضه محصولات سری هایپرکار خود توانست تا به‌خوبی در این نمایشگاه خودنمایی کند. البته این محصولات پیش‌ازاین رونمایی شده بودند ولی این نمایشگاه نخستین فرصت تعامل عمومی با آن‌ها بود

پورشه نیز نسل سوم سری کاین را معرفی کرد تا این محصول را از سال 2002 تا به امروز در لیست محصولات ویژه خود حفظ کرده باشد. این اس یو وی تقریبا 56 هزار دلاری، توان 335 اسب بخار را بر روی یک موتور v6 3 لیتری سوپر شارژ شده عرضه می‌کنند. البته مدل کاین اس نیز با قیمت 68 هزار و 330 دلاری با موتور دوقلوی V6 2.9 لیتری خود می‌تواند توان 434 اسب بخار را به راننده ارائه کند.

خودروسازان ژاپنی

سه نام بزرگ ژاپنی‌ها در این نمایشگاه، شرکت‌های سوزوکی، سوبارو و هوندا بودند. سوزوکی مدل جدیدی از سری سوییفت را عرضه کرد که قرار است جایگزین مدل محبوب سوییفت اسپرت شود. از سوی دیگر هوندا با عرضه مدل جدید سری سیویک، حضوری موفق در این نمایشگاه داشت. همچنین یکی از محصولات برجسته آن‌ها در این نمایشگاه نیز خودروی جز (jazz) بود که این خودروی هیبریدی به یک موتور 1.5 لیتری بنزینی با توان خروجی 128 اسب بخار مجهز است.

سرانجام سوبارو توانست تا با معرفی مدل محبوب ایمپرزا برای بازارهای اروپایی، خودی نشان بدهد تا خودروسازان ژاپنی در این نمایشگاه سربلند باشند.

خودروسازان بریتانیایی

شرکت‌های بریتانیایی در این نمایشگاه حضوری گسترده داشتند و توانستند تا ازنظر تعداد برندهای موجود و محصولات رونمایی شده، بسیار موفق عمل کنند. یکی از مهم‌ترین مدل‌های عرضه‌شده توسط شرکت‌های بریتانیایی، مدل E-Pace شرکت جگوار بود که یک خودروی اس یو وی بوده و برای رقابت با محبوب‌ترین خودروی تاریخ جگوار یعنی F-Pace تولید شده است. همچنین قرار است تا نسخه‌ای ویژه از این سری به نام I-Pace نیز عرضه شود که نخستین خودروی برقی تاریخ جگوار خواهد بود.

لندرور به‌عنوان دیگر غول بریتانیایی، خودروی ویژه‌ای به نام دیسکاوری SVX را به مخاطبان عرضه کرد که نظر مساعد بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده بود. این محصول قرار است تا نسل جدیدی از سری SVO این شرکت بوده و تجربه جاده‌های ناهموار را به لذتی جدید بدل کند.

دیگر نام بزرگی که یک خودروی اس یو وی را در این نمایشگاه معرفی کرد نیز شرکت واکسهال بود که مدل Grandland X را به‌عنوان یک اس یو وی خانوادگی و رقیبی برای نیسان قشقایی معرفی کرد. از سوی دیگر بنتلی نیز با دست‌پر به این نمایشگاه آمده بود و مدل کانتیننتال جی‌تی جدید خود را معرفی کرد. این محصول به‌شدت مورد استقبال حاضران در نمایشگاه قرار گرفت تا آینده روشنی برای آن تصور شود.

آخرین شرکت بریتانیایی بزرگ حاضر در این نمایشگاه نیز شرکت کوپر بود که یک خودرو ویژه با نام مینی را معرفی کرد که یک مدل تماما الکتریکی از این شرکت است  و قرار است تا در سال 2019 روانه بازار شود.

سایر شرکت‌ها

فراری با عرضه یک مدل جدید برای جایگزینی مدل کالیفرنیا به‌خوبی توانست عطشش هواداران خود را بخواباند. این خودرو با موتور 3.9 لیتری از نوع V8 می‌تواند تنها در 3.5 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسیده و بنا به ادعای فراری، به‌سرعت نهایی 360 کیلومتر در ساعت برسد.

رنو نیز مدل جدید مگان را با توان 300 اسب بخار معرفی کرد که رقمی تحسین‌برانگیز برای این سری به‌حساب می‌آید. دیگر شرکت‌های مهم فعال در این نمایشگاه نیز سئات و داچیا بودند که هر دو بر روی عرضه محصولات ارزان قیمت تمرکز کرده بودند.

تالیف و گردآوری: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا