راه‌اندازی سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان در جهاد دانشگاهی خراسان‌شمالی

به گزارش سیناپرس، احسان عباسی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: این سازمان در راستای توسعه فعالیت‌های تجاری‌‎سازی و فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی در سراسر کشور و افزایش مشارکت واحدهای سازمانی این نهاد در مدیریت، برنامه‌‎ریزی و اجرای طرح های حوزه فناوری و اشتغال راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: رصد و تحلیل وضعیت اشتغال دانش آموختگان، بررسی و تحلیل نوآوری و فعالیت‌‎های حوزه تجاری سازی استان، اجرای برنامه ها و فعالیت‌‎های موثر بر تجاری سازی فناوری و اشتغال و اجرای طرح های الگویی در این حوزه از مهمترین وظایف این مرکز است.

عباسی عنوان کرد: این مرکز در گام نخست در استان نسبت به برگزاری دوره‌های مهارتی در حوزه کسب و کار و تجاری سازی، ارائه خدمات مشاوره در زمینه تجاری سازی فناوری و اشتغال و اجرای طرح آموزش متقاضیان مشاغل خانگی اقدام خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: انجام و تدوین شش طرح پژوهشی و مطالعاتی در حوزه شناسایی موانع، فرصت ها و زمینه‌های اشتغال با مزیت نسبی در استان، برگزاری 10 هزار نفر ساعت دوره های آموزش عمومی کارآفرینی با محوریت مشاغل خانگی، برپایی 50 هزار نفر ساعت دوره های آموزش تخصصی در راستای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و زندان ها در دستور کار قرار دارد.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: برپایی 20 رویداد نوین در حوزه های گردشگری، فناوری اطلاعات، علوم انسانی و صنایع فرهنگی و همایش و جشنواره مربوط به حوزه اشتغال، کارآفرینی و تجاری سازی گردشگری، علوم انسانی و صنایع فرهنگی نیز از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا