اشتباه بزرگ و آزاردهنده اپل در طراحی آیفون X که هیچ‌کس بدان اشاره نمی‌کند

به گزارش سیناپرس به نقل از یک پزشک، آیفون X از طراحی متفاوتی با آیفون‌های سری ۸ برخوردار است. کلید هوم و اسکنر اثر انگشت از پایین صفحه‌نمایش آیفون حذف شده است و نمایشگر از هر سو تا لبه آیفون کشیده می‌شود تا یک اسمارت‌فون جذاب و شیک بدون حاشیه را شاهد باشیم. در جلو و پشت از شیشه استفاده شده است و به لطفا طراحی مسطح خود امکان شارژ بی‌سیم و سریع دارد. لبه‌های گوشی منحنی شکل هستند و خطوطی دارد که جلوه بیشتری ایجاد می‌کنند.اپل برای استفاده از قابلیت‌های سیستم تشخیص چهره (Face ID) و انیموجی‌ها مجبور شده است، یک دوربین اضافه دیگر به نام True Depth و دو پروژکتور و چندین سنسور در پنل جلویی و در قسمت فوقانی آیفون X تعبیه کند و درست همین‌جا اشتباه بزرگ طراحی اپل رخ داده است. به تصویر زیر خوب دقت کنید و چندین باره ببینید:

چه چیزی متوجه شدید؟ بخش قابل توجهی از صفحه‌نمایش در بخش بالایی گوشی پوشانده شده است. در واقع، دو طرف بخش فوقانی آیفون X خالی است اما بخش مهمی از وسط نمایشگر با این دوربین و سنسورهای جدید پوشانده شده است. بنابراین؛ وقتی یک عکس یا فیلم تماشا می‌کنید؛ ممکن است بخشی از آن را نتوانید مشاهده کنید.

به عکسی که خود سایت اپل برای معرفی مشخصات آیفون X گذاشته شده است؛ دقت کنید. همان‌طور که می‌بینید؛ در تصویر وسط بخشی از یک توت فرنگی محو شده و دیده نمی‌شود.

در هنگام معرفی آیفون X نیز فیلمی که روی سن به همگان نشان داده شد؛ بخشی از آن حذف شده است. در واقع اگر آیفون X را به صورت افقی بگیرید و بخواهید ویدیو تماشا کنید؛ ممکن است بخش بزرگی از فیلم را از دست بدهید.

 

در حالتی که دارید با UI و اپلیکیشن‌های سیستم‌عامل iOS 11 کار می‌کنید؛ هیچ‌مشکلی نیست و طراحی اپل مزاحم شما نخواهد بود ولی وقتی بخواهید عکس و فیلم به‌خصوص در حالت عرضی و پهن تماشا کنید؛ واقعا طراحی اپل ناامیدکننده است.

اپل همیشه دقت بسیار بالایی در طراحی‌های خود داشته است ولی هنوز نمی‌دانیم چرا در آیفون X به این موضوع توجه نکرده و یک چنین طراحی انجام داده است. در واقع؛ بخشی از صفحه‌نمایش را قربانی ویژگی‌های دیگر کرده است.

به نظر شما این طراحی اپل اشتباه نیست؟ اگر قرار باشد هزار دلار برای خرید آیفون X بدهید؛ با این مشکل کنار می‌آیید؟

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا