فرش‌های نانویی ایرانی زینت‌بخش خانه‌های شهروندان اروپایی و آسیایی

یکی از شرکت‌های تولید کننده فرش ماشینی در سال گذشته حجم بالایی از فرش ماشینی آنتی باکتریال به ارزش تقریبی 2 میلیون دلار به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر کرده است.

چین، کردستان عراق، روسیه، انگلیس، امارات، بحرین، عربستان و عمان کشورهای هدف این شرکت برای صادرات نانو فرش‌های ماشینی آنتی باکتریال بوده‌اند. صادرات این نانوفرش‌ها حدود 7 درصد کل صادرات نانویی ایران در سال 1394 را به خود اختصاص داده است.

این شرکت یکی از بزرگترین واحدهای تولیدکننده نخ پلی‌استر فیلامنت در صنعت فرش ماشینی کشور است. این مجموعه صنعتی با انجام تحقیقات دانش‌محور و ارتباط مستمر با مراکز پژوهشی در چند سال گذشته موفق به تولید انواع نخ پلی‌استر آنتی باکتریال جهت استفاده در صنعت نساجی و تولید نانوفرش‌های ماشینی آنتی باکتریال شده است.

این‌گونه نخ‌ها که از فناوری نانو بهره می‌برند؛ دارای خاصیت ضدمیکروبی قوی هستند.

میکروب‌ها، باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها مانند کورینه باکتریوم گزروزیس، از دلایل اصلی ایجاد بیماری‌ها، عفونت‌ها و ایجاد بوی بد هستند. لذا استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده که منجر به کاهش فعالیت این موجودات می‌شود، می‌تواند حائز اهمیت باشد.

در این میان فعالیت ضدمیکروبی نقره به اثبات رسیده و در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار گرفته‌ است. محصول نانوفرش آنتی باکتریال، با هدف جلوگیری از بو گرفتن فرش در اثر تماس عرق بدن با سطح آن در مراکز پر رفت‌وآمد مانند مساجد و نواحی مسکونی توسط این شرکت تولید و روانه‌ بازار شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا