نشان حلال روی محصولات تولیدی صادرات محور نصب شود

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، بهروز جنت روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: نصب نشان ویژه حلال بر روی محصولات تولیدی صادرات محور باید مورد توجه قرار گیرد زیرا می تواند به جلب بازار کشورهای مسلمان کمک کند و این امر یکی از برنامه های اصلی همایش بین المللی مشهد در آذرماه خواهد بود.

وی ادامه داد: مواد غذایی ایران و سایر کشورهای اسلامی بر اساس قوانین اسلام به طور طبیعی به روش حلال تولید می شوند اما برای ارایه به مسلمانان در هر نقطه از جهان و همچنین سایر مصرف کنندگان باید نشان حلال بر روی محصولات تولیدی نصب شود.
رییس مرکز تحقیقات حلال اضافه کرد: نشان حلال جهت نصب بر روی محصولات تولیدی طراحی شده و با توجه پیشرفت ایران در حوزه تولید محصولات غذایی ، استفاده از این نشان روی محصولات صادرات محور می تواند شمار بیشتری از مسلمانان و بازار دیگر ادیان را به خرید این محصولات ترغیب کند.
جنت اضافه کرد: اداره کل غذا و داروی منطقه آزاد قشم با برخورداری از پیشرفته ترین تجهیزات آزمایشگاهی و تاییدیه سازمان غذا و دارو، به عنوان مرکز آزمایشگاهی معتبر می تواند در آینده نزدیک خدمات مرتبط با نشان حلال را به تولید کنندگان و وارد کنندگان محصولات غذایی ارایه کند.

 جزیره هنگام به مرکز گردشگری حلال ایران تبدیل می شود
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز از سیاست های اجرایی این سازمان برای تبدیل جزیره هنگام به مرکز گردشگری حلال خبر داد.
حمیدرضا مومنی گفت: هنگام با 33 کیلومتر مربع وسعت و برخورداری از ظرفیت های مناسب می تواند به مرکز گردشگری حلال کشور تبدیل شود و با جلوگیری از ورود خودرو و فعالیت های صنعتی به این جزیره شرایط برای تحقق این سیاست و ایجاد گردشگری پاک و حلال فراهم می شود.
وی افزود: آرامش و امنیت دو مساله مهمی است که با گردشگری رابطه مستقیم دارند و جزیره هنگام در این زمینه از ویژگی های لازم برخوردار است و با کمک مرکز ملی تحقیقات ایران و سازمان غذا و دارو می توان بهترین شرایط را برای رونق گردشگری حلال در جزیره هنگام ایجاد کرد.
پیش نشست همایش بین المللی حلال با حضور رییس مرکز تحقیقات حلال، مدیرعامل منطقه آزاد قشم و جمعی از کارشناسان مرتبط در این جزیره برگزار شد.
نخستین همایش بین المللی فرآورده های حلال در حوزه های پزشکی، سلامت، علوم و صنایع غذایی آذر 96 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا