دولت ترامپ استفاده از محصولات شرکت روسی «کسپرسکی» را ممنوع کرد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا دولت آمریکا گفته که این شرکت امنیت سایبری که در مسکو مستقر است، ممکن است در معرض نفوذ دولت روسیه باشد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا با صدور آیین نامه ای به آژانس های دولتی دستور داده است ظرف سی روز محصولات شرکت کسپرسکی را در سیستم های اطلاعاتی خود شناسایی کرده و طی شصت روز طرح هایی برای حذف آنها از این سیستم ها ارائه کنند. این آژانس ها موظف شده اند که ظرف نود روز به استفاده از این محصولات پایان دهند.
وزارت امنیت داخلی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: این وزارتخانه نگران روابط میان بعضی مقام های خاص کسپرسکی با آژانس های اطلاعاتی و سایر نهادهای روسی است.
این وزارتخانه همچنین نسبت به «الزامات قوانین روسیه که به آژانس اطلاعاتی روسیه اجازه می دهد خواستار کمک هایی از کسپرسکی شده و ارتباطات انجام شده در شبکه های روسی را ردگیری کنند» ابراز نگرانی کرده است.
کسپرسی بارها ارتباط با هر مقام دولتی را رد کرده و گفته که به هیچ دولتی در انجام جاسوسی سایبری کمک نمی کند. این شرکت گفته که هیچ شواهدی برای اثبات اتهامات مقام ها و قانونگذاران آمریکایی مبنی بر استفاده جاسوسی از نرم افزار آنتی ویروس آن وجود ندارد.
تصمیم دولت ترامپ درحالی است که سنا قصد دارد هفته جاری درباره لایحه هزینه های دفاعی تصمیم گیری کند. قرار است در این لایحه استفاده از محصولات کسپرسکی در آژانس های دولت آمریکا ممنوع شود.
«راب جویس» هماهنگ کننده امنیت سایبری کاخ سفید در پاسخ به این پرسش که آیا شواهدی دال بر ارائه کمک های اطلاعاتی کسپرسکی به دولت روسیه وجود دارد، گفت: ما این فناوری را ارزیابی کرده و به این نتیجه رسیدیم این خطری است که نمی توان آن را پذیرفت.
تاثیر مالی این تصمیم بر کسپرسکی کم خواهد بود. این شرکت یکی از مهمترین تولیدکنندگان آنتی ویروس است که در سال 1997 تاسیس شد و بیش از چهارصد میلیون مشتری در سراسر دنیا دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا