جشنواره‌ منطقه‌ای رویش خاوران برگزار می‌شود

به گزارش سیناپرس، حسن هاشمی زرج‌آباد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این جشنواره در دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار می‌شود، اظهار کرد: مخترعان می‌توانند با نام‌نویسی و شرکت در جشنواره‌های رویش، اختراع خود را در رقابتی سالم مورد ارزیابی قرار دهند.

وی افزود: بنیاد ملی نخبگان با هدف رونق بخشیدن به فضای ابتکار، انگیزه بخشیدن به جوانان و شناسایی اختراعات برگزیده و تسهیل در مسیر آن‌ها به منظور رسیدن به محصولی دانش بنیان و تکمیل چرخة نوآوری و تبدیل دارایی‌های فکری به ثروت، اقدام به برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای رویش در طول سال می‌کند.

سرپرست بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی بیان کرد: اختراعاتی که در این جشنواره‌ها مورد تأیید هیئت داوران قرار می‌گیرند، می‌توانند از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای طی  مسیر توانمندسازی اختراع‌های برگزیده بهره‌مند شوند.

هاشمی زرج‌آباد با بیان اینکه این مسیر از سه ایستگاه با نام‌های اختراع‌های سطح سه، اختراع‌های سطح دو و اختراع های سطح یک می‌گذرد، تصریح کرد: داوری این اختراع‌ها بر اساس معیارهای میزان تازگی اختراع در سطح ملی و بین‌المللی، طول عمر فناوری حاصل از اختراع و آثار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از به‌کارگیری اختراع  صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: همچنین چگونگی مستندسازی فرآیند رشد اختراع و قابلیت ورود به بازار و ارزش افزوده اقتصادی و اجتماعی حاصل از تجاری‌سازی اختراع از دیگر معیارهای داوری این جشنواره است.

سرپرست بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی بیان کرد: باتوجه به این معیارها و درصورت کسب حدنصاب لازم، اختراع فرد به عنوان اختراع برگزیده سطح سه  شناخته شده و از حمایت‌های بنیاد بهره‌مند می‌شود.

هاشمی زرج‌آباد اظهار کرد: برای پشتیبانی و توانمندسازی اختراعات برگزیده سطح سه، تسهیلاتی به صاحب (صاحبان) اختراع با هدف کمک به صاحبان آنها برای استقرار در مراکز رشد یا پارک‌های علم و فنّاوری و تأسیس شرکتی نوپا مرتبط با اختراع برگزیده اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: جایزه نقدی،  تسهیلات مالی برای مواردی نظیر تکمیل اختراع و مستندسازی آن، در اختیار گرفتن مشاوره کارگزاران خدمات فناوری، شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، استقرار اولیه در پارک علم و فنّاوری و تأسیس شرکت مرتبط با اختراع و لحاظ امتیاز اختراع در آیین‌نامه جایزه‌های تحصیلی دانشجویان مطابق مفاد آیین‌نامة ذی‌ربط، از جمله این تسهیلات است.

سرپرست بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی در پایان یادآور شد: متقاضیان می‌توانند تا 25 شهریورماه امسال در سایت kerman.bmn.ir نسبت به ثبت‌نام در این جشنواره اقدام کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا