گوشی شیائومی Mi Mix 2 بالاخره معرفی شد!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،شرکت چینی شیائومی سال گذشته با معرفی گوشی هوشمند شیائومی می میکس، به طور رسمی روند ساخت گوشی های هوشمند بدون حاشیه را در بین شرکت های تولیدکننده آغاز کرد.

البته پیش تر، شرکت شارپ نیز یک گوشی بدون حاشیه معرفی کرده بود، اما محصول ژاپنی ها چندان بر شرکت های دیگر تأثیرگذار نبود. حاشیه های بالا و چپ و راست می میکس بسیار باریک هستند و فقط بخش پایین نمایشگر این گوشی کمی حاشیه دارد که از دوربین جلویی دستگاه میزبانی می کند.

پس از معرفی گوشی هوشمند می میکس، سایر شرکت های سازنده گوشی هوشمند از جمله سامسونگ، ال جی و اسنشال، گوشی های بدون حاشیه خود را معرفی و به بازار عرضه کرده اند. این یکی از دلایلی است که باعث شده شرکت شیائومی نیز به فکر معرفی نسل جدید گوشی بدون حاشیه می میکس باشد.

1th pic

شرکت چینی شیائومی چند ساعت پیش جدیدترین مدل از سری گوشی های هوشمند Mi Mix را با عنوان Mi MIX 2 طی کنفرانسی در چین معرفی کرد. همانگونه که انتظار داشتیم حاشیه های صفحه نمایش گوشی شیائومی Mi Mix 2 نسبت به نسخه قبل کمتر و ظریف تر شده است.
بدنه نسخه معمولی این اسمارت فون از سرامیک ساخته شده و اطراف آن را حاشیه های فلزی پوشانده است اما این شرکت چینی در نسخه Special Edition گوشی شیائومی Mi Mix 2 با ۸ گیگابایت رم از سرامیک یکپارچه استفاده کرده و روی لبه های سنسور دوربین و اسکنر اثر انگشت را با روکش طلا پوشانده است.

2th pic

مشخصات فنی گوشی شیائومی Mi Mix 2 درست همانند نسل قبلی خود، یک محصول کاملا رده بالا است. بر اساس گزارش رسمی شرکت شیائومی، این شرکت از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ در گوشی خود استفاده کرده است. این پردازنده همچنین در گوشی های پرچم دار سایر شرکت ها از جمله اچ تی سی یو ۱۱، ا ل جی وی ۳۰ و وان پلاس ۵ نیز دیده می شود. این موضوع پیش از معرفی رسمی شرکت شیائومی، توسط کوالکام چین و از طریق شبکه اجتماعی ویبو تأیید شده بود و کوالکام چین در واقع یک تصویر تبلیغاتی در حساب کاربری خود منتشر کرده بود.

گوشی شیائومی Mi Mix 2 از صفحه نمایش ۵٫۹۹ اینچی با رزلوشن FullHD و نسبت تصویر ۱۸:۹ برخوردار است که از اغلب موبایلهای هوشمند با صفحه نمایش بزرگ باریکتر است. بسیاری از ویژگی های فنی می میکس ۲ توسط بنچمارک جی اف ایکس بنچ مشخص شده بود. در واقع باید اشاره کنیم که گوشی مورد بحث در ماه جولای در این بنچمارک رؤیت شده بود.

3th pic

این محصول علاوه بر بهره بردن از پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵، مجهز به پردازشگر گرافیکی ادرنو ۵۴۰ است. وظیفه تامین انرژی این گوشی هوشمند نیز برعهده باتری ۳۴۰۰ میلی آمپری است که به لطف شارژ سریع در مدت کوتاهی شارژ خواهد شد. دوربین اصلی این موبایل از سنسور IMX386 سونی بهره گرفته و تصاویر را با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل ثبت می کند، دوربین جلو نیز ۵ مگاپیکسلی است. این دوربین در لبه پایینی پنل جلویی دستگاه تعبیه شده است مسلما این جایگاه، برای دوربین سلفی بهترین مکان ممکن نیست؛ اما به دلیل حاشیه های کم می میکس ۲، به نظر می رسد جایگاه بهتری برای قرار دادن این قطعه وجود نداشته است.

Mi Mix 2 به صورت پیش فرض با اندروید نوقا و رام MIUI 9 عرضه می شود. گفتنی است شیائومی هم با پیروی از اپل جک ۳٫۵ میلیمتری را از پرچمدار خود حذف کرده، بنابرین برای گوش دادن موزیک با هدفون قدیمی باید از یک دانگل استفاده کنید. پیش از این لی جون، مؤسس شرکت شیائومی در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ویبو تأیید کرده بود که گوشی هوشمند می میکس ۲ توسط فیلیپ استارک طراحی شده است.

4th pic

فیلیپ استارک در واقع طراحی نسل اولیه ی این گوشی هوشمند را هم بر عهده داشته است. چند روز پیش استارک در صفحه فیسبوک خود یک ویدیو از طرح مفهومی این محصول به اشتراک گذاشته بود. می میکس ۲ دارای حاشیه های بسیار کم در اطراف نمایشگر است. در لبه بالایی و چپ و راست این گوشی حاشیه های بسیار باریکی وجود دارد و لبه پایینی دستگاه، ضخامتی در حد نصف لبه پایینی نمایشگر گلکسی اس ۸ دارد.

پرچمدار جدید شیائومی در سه مدل با ۶ گیگابایت رم و حافظه های داخلی ۶۴، ۱۲۸و ۲۵۶ گیگابایت و نسخه ویژه با ۸ گیگابات رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. نسخه ۶ گیگاباتی ۱۸۵ گرم وزن و ابعادی برابر با ۱۵۱٫۸x75.5×7.7 میلی متر دارد، نسخه ۸ گیگابایتی نیز دو گرم سنگین تر بوده و ۱۵۰٫۵x74.4×7.7میلیمتر است. هنوز اطلاعات دقیقی درباره قیمت و تاریخ عرضه این گوشی هوشمند اعلام نشده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا