به قلک‌های خود دست نزنید!

به گزارش سیناپرس به نقل از نوپانا، پیش‌ترها این​طور بود که اکثر کارآفرین​ان چندان به راه‌اندازی یک کسب‌​وکار کوچک و ادامه​ مسیر خود از آن​جا فکر نمی​‌کردند. در عوض، رویای یافتن یک حامی مالی را داشتند که به ایده​ آن​ها اعتماد کند و پول هنگفتی در اختیارشان بگذارد تا مسیر فعالیت استارت‌آپی خود را به آسانی ادامه دهند. اما امروز صاحبان کسب‌​وکارهای کوچک دیگر چنین نگرشی ندارند، در حقیقت به رغم اینکه برخی از آن‌ها از داشتن پول زیاد بدشان نمی‌​آید، بیشتر تمایل دارند کار خود را تقریبا از صفر شروع کنند و کم‌کم به سطوح بالا برسند.

کارآفرینان موفق به خوبی می‌​دانند که تنها تکیه بر خلاقیت و پشتکار در آغاز راه است که توان ذهنی، فکری و فیزیکی لازم را برای به دست آوردن موفقیت در آنها ایجاد کرده است. آن​ها معتقدند که گاهی پول زیاد نه تنها کمک نمی‌کند بلکه می​‌تواند مشکل‌​ساز هم باشد، در عین حال تلاش برای بقا با بودجه‌​ای اندک، می‌تواند به آنها کمک کند تا کسب‌​وکار خود را موفق‌​تر پیش برند.

در مطلب پیش رو چهار نکته مفید بیان شده است تا با بودجه​‌ای اندک، بتوانید کارآفرینی موفق باشید:

از خانه شروع کنید

 اکثر صاحبان کسب‌​وکاهای کوچک از خانه​ خود شروع کرده‌اند و اپل و فیسبوک بهترین نمونه‌های این مورد هستند. یک گاراژ، یک اتاق اضافه، اتاق زیرشیروانی یا زیرزمین می​‌تواند تبدیل به دفتر کار شما شود. در واقع کار در خانه، هزینه​ اجاره​ محل کار را از بین می‌برد و شما پول بیشتری برای گسترش کسب‌وکار خود خواهید داشت. 

بنابراین بهتر است دفتر کار اجاره نکنید. اگر لازم است رو در رو با مشتریان خود ملاقات کنید و اگر دفتر خانگی شما مناسب این کار نیست، دفاتر موقت یا مجازی هستند که می‌​توان آن​ها را روزانه و ماهانه اجاره کرد. این دفاتر معمولا تمامی ابزار و خدمات لازم را نیزدر خود دارند. دفتر خانگی شما هم چیزی بیشتر از یک لپ​تاپ، یک تلفن، اینترنت و یک میز احتیاج ندارد.

ارزان شروع کنید

یکی از اصلی​‌ترین روش​‌ها برای آغاز کار وقتی که با مشکلات مالی مواجه هستید، این است که گاهی خساست تجاری به خرج دهید. بسیاری از کارآفرینان تازه​‌کار معتقدند گاهی شروع کار به معنای صرف پول خیلی زیاد است اما نکته اینجاست که این مسئله نباید سد راه شما شود. اپل و گوگل نیز کار خود را از یک گاراژ کوچک آغاز کردند. شما هم می‌​توانید ارزان شروع کنید. لازم نیست وسیله​‌ جدیدی بخرید؛ تمام وسایل شما می​‌تواند دست‌​دوم اما تمیز و مناسب باشند. در واقع مهم​‌ترین نکته این است که فقط کار را شروع کنید. شما می‌​توانید ابزار کار ارزان بخرید یا وسایلی را از حراجی‌ها بخرید. 

من شخصا کارم را با خرید محصولات حراج شده شروع کردم. با این کار، توانستم وسایل لازم برای دفترم را با تقریبا یک چهارم هزینه​ عادی تهیه کنم. شما نیزمی‌​توانید با این کار در هزینه​‌ها صرفه​‌جویی کنید. در حقیقت، لازم نیست که شروع کار حتما عالی و بی عیب و نقص باشد. وسایل ضروری را هر طور شده به دست آورید و کسب‌وکار خود را راه‌ بیاندازید. به یاد داشته باشید که عالی بودن وسایل لزوما به معنای موفقیت در ادامه مسیر نیست.

با کسب‌وکارهای دیگر بده‌بستان کنید

به‌​عنوان یک استارت‌آپ، یکی از بهترین راه​‌ها برای کسب خدمات و محصولات مورد نیاز بدون استفاده از پول نقد این است که بده‌​بستان متقابل داشته باشید به این معنا که محصولات و خدمات خود را در اختیارکسب‌وکارهای دیگران قرار دهید. شما می‌​توانید از شرکت‌​هایی استفاده کنید که متخصص این کار هستند، اما با کسب‌​وکارهای کوچک و تازه‌​کار نیز وارد معامله شوید، زیرا همان​قدر که شما به خدمات آن​ها نیاز دارید، آن​ها نیز به شما احتیاج دارند. این کسب‌وکارهای کوچک نیز ترجیح می‌دهند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و میزان مصرف خود را به حداقل برسانند.

اگر مبادله​ خدمات در کمال حرفه‌​ای بودن تمام شود، هر دو طرف به اطلاعاتی دست پیدا می‌​کنند که به آن نیاز دارند و امکان رشد و توسعه برای هر دو فراهم می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا