اجرای پایلوت هدایت نظام شغلی در دانشگاه علم و فرهنگ

به گزار سیناپرس، سیروس دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص طرح ملی هدایت نظام شغلی اظهار کرد: ساماندهی نظام هدایت شغلی و توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان از جمله ماموریت‌های محول شده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به جهاد دانشگاهی است.

معاون توانمندسازی و تحقیقات اشتغال و کارآفرینی سازمان ستفا افزود: ضمن این ماموریت نقشه راهی را طراحی کردیم که یکی از راه‌کارهای طراحی شده، تدوین نظام هدایت شغلی است که تاکنون مطالعات نظری و اولیه این نظام انجام شده است.

وی ادامه داد: پس از اتمام مطالعات نظری قرار شد این طرح به صورت پایلوت به مدت یک سال در دانشگاه علم و فرهنگ اجرا شود و پس از اخذ بازخورد از نقاط قوت و ضعف این طرح، تدوین نهایی انجام و تحویل سازمان برنامه و بودجه به عنوان کارفرمای طرح شود.

معاون توانمندسازی و تحقیقات اشتغال و کارآفرینی سازمان ستفا افزود: برای طراحی این نظام یک شورای علمی متشکل از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط، تشکیل دادیم.

دشتی با بیان اینکه علاقه‌مند هستیم وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و سایر زیرشاخه‌های آموزش عالی را درگیر این طرح کنیم، گفت: هدف از اجرای پایلوت، ارزیابی نحوه ارائه خدمات به دانشجویان برای ورود به بازار کار و دستیابی به آمادگی شغلی است.

معاون توانمندسازی و تحقیقات اشتغال و کارآفرینی سازمان ستفا در ادامه تصریح کرد: در همین راستا مرکز هدایت شلغی در دانشگاه علم و فرهنگ تاسیس شده و از ابتدای مهرماه به صورت رسمی به دانشجویان خدمت‌رسانی خواهد کرد.

وی افزود: ما در این مرکز دانشجویان را به لحاظ شخصیتی و استعداد شغلی ارزیابی می‌کنیم و پس از آن در خصوص نحوه انتخاب شغل مشاوره و آموزش‌هایی برای ترویج فرهنگ کارآفرینی و اشتغال ارائه می‌دهیم.

دشتی در پایان یادآور شد: به طور کلی این مرکز در سه بعد مشاوره، آموزش و ترویج، خدمات متنوعی را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا