آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس معرفی شدند

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،شرکت اپل در مراسم بزرگ خود در سالن استوز جابز مقر جدید اپل با نام اپل پارک از گوشی‌های اپل آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس به صورت رسمی رونمایی کرد. این تلفن‌های هوشمند نسبت به آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس دارای سخت افزار بهبود یافته‌ای هستند اما در قسمت طراحی، آیفون ۸ و نسخه پلاس آن تفاوت زیادی نسبت به نسل قبلی آیفون ندارند.

یکی از نکات جالب نام گذاری پرچمداران جدید اپل است، در واقع اپل همواره بعد از رونمایی یک نسل از آیفون یک خانواده بهبود یافته با پسوند S را نیز معرفی می‌کرد اما امسال اپل دیگر آیفون ۷S و آیفون ۷S پلاس را معرفی نکرده است و در کنار پرچمدار خاص و جدید خود به عنوان نسل جدید آیفون و گوشی‌های هوشمند با نام آیفون X از موبایل آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس رونمایی کرده است.

آیفون ۸

آیفون ۸ به پردازنده ۶ هسته‌ای Apple A11 به عنوان نسل جدید پردازنده‌های اپل با فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتز، صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی از نوع IPS با وضوح تصویر ۱۳۳۴ در ۷۵ پیکسل در هر اینچ با تراکم پیکسلی ۳۲۶ با لمس سه بعدی، ۲ گیگابایت حافظه رم، ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم ۱٫۸، دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی با دیافراگم ۱٫۸، حسگر اثر انگشت و بلوتوث نسخه ۵٫۰  و سیستم عامل iOS 11 مجهز شده است.

از جمله مشخصات سخت افزاری آیفون ۸ پلاس باید به پردازنده‌ Apple A11 با فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتز، صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی از نوع IPS با وضوح تصویر فول اچ دی با تراکم پیکسلی  ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ با قابلیت لمس سه بعدی، ۳ گیگابایت حافظه رم، ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی دوگانه با لنزهای ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم ۱٫۸ و ۲٫۸، دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲٫۲، حسگر اثر انگشت، بلوتوث نسخه ۵٫۰  و سیستم عامل iOS 11 اشاره داشت.

طبق اعلام اپل، آیفون ۸ در رنگ‌های خاکستری فضایی، مشکی، نقره‌ای، طلایی و رزگلد و در حافظه‌های ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت  و نسخه پلاس این گوشی در رنگ‌های  مشکی، مشکی براق، نقره‌ای، طلایی و رزگلد در حافظه‌های ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت از ۲۲ سپتامبر مصادف با ۳۱ شهریور ماه با قیمت ۶۹۹ تا ۷۹۹ دلار به صورت رسمی عرضه می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا