اندوسونوگرافی راهکاری برای تسهیل تشخیص دقیق تر برخی سرطان ها

به گزارش سیناپرس، دکتر حمید اسدزاده روز چهارشنبه در حاشیه کنگره بین المللی اندوسونوگرافی به ایرنا اظهار کرد: با این دستگاه پیشرفته می توان تشخیص داد که این بیماری در مراحل اولیه یا پیشرفته قرار دارد.
وی، جلوگیری از جراحی های بی مورد را از جمله مزیت های این دستگاه اعلام کرد و گفت: این شیوه تشخیصی هم هزینه های درمانی بیمار و هم عوارض بیماری را کاهش می دهد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که این دستگاه پیشرفته بیشتر در گوارش، کبد و ریه استفاده می شود، گفت: تشخیص ضایعات درون بدن که با دستگاه های تشخیصی مانند سی تی اسکن هم قابل مشاهده نبوده، با اندوسونوگرافی به صورت دقیق امکان پذیر است.
اسدزاده ادامه داد: در گذشته شکم بیماران سرطانی را برای مداوا باز می کردند و در برخی موارد متوجه می شدند که امکان بهبودی میسر نیست و بی مورد دست به جراحی می زدند.
فوق تخصص گوارش و کبد اظهار کرد: پس از تشخیص دقیق با این دستگاه، امکان کوچک کردن تومور وجود دارد و سپس امکان درمان با احتمال موفقیت بیشتر فراهم می شود.
وی با اشاره به این که این دستگاه پیشرفته در خیلی از مراکز استان ها وجود دارد، گفت: کارهای تشخیصی در بسیاری از مراکز استان ها میسر است اما بیماران برای اقدامات درمانی این دستگاه باید به تهران مراجعه کنند.
اسدزاده به حضور صاحب نظران خارجی در این کنگره اشاره کرد و گفت: سخنرانان این کنگره محققان خارجی از کشورهای آمریکا، فرانسه و هنگ کنگ هستند.
وی ارائه آموزش به پزشکان جوان و بیان آخرین یافته های علمی را از مهمترین اهداف این کنگره اعلام کرد و گفت: آموزش های لازم به پزشکان جوان ارائه می شود.
دومین کنگره بین المللی اندوسونوگرافی روز چهارشنبه ( 22 شهریور ) با حضور محققان داخلی و خارجی در پژوهشکده گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز بکار کرد و تا 24 شهریور به کار خود ادامه می دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا