طرح مفهومی آئودی موسوم به آیکون رونمایی شد

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت، کانسپت Aicon که توسط شرکت آئودی در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت رونمایی شد، تفسیر این شرکت از خودروهای خودران آینده، حذف کامل راننده و صرفا سوار کردن افرادی به‌عنوان تماشاگر و مسافر محض تعبیر می‌شود. واقعیت این است که وقتی شما به درون این خودرو می‌نگرید، هیچ نشانی از ابزاری برای کنترل آنچه در خارج از خودرو اتفاق می‌افتد نمی‌بینید. این محصول، یک خودروی خودران سطح ۵ است.

آئودی آیکون

همانند اکثر خودروها، نوع طراحی کابین به‌صورت ۲ ۲ و مناسب برای تماشای تلویزیون، گشت و گذار در فضای مجازی و حتی برگزاری قرارهای کاری است. در واقع طراحی داخلی به شما حس بودن در یک پرواز مجلل با یک هواپیمای بوئینگ 747 می‌دهد؛ به جز اینکه، این پرواز مجهز به سرویس بهداشتی نیست و این تنها آپشن لوکسی است که این خودرو در اختیار شما نمی‌گذارد!

این خودرواز منظر ابعاد نیز شباهت‌هایی به بوئینگ ۷۴۷ دارد. در ابتدا شاید این قیاس کمی اغراق‌آمیز به نظر برسد؛ اما با بررسی ابعاد این خودرو به این نتیجه خواهید رسید که چندان هم بی‌ربط نیست، چون طول این خودرو به ۵.۵ متر می‌رسد و همچنین فاصله دو محور از هم نسبت بهپرچم‌دار این خودروساز یعنی A8 چند اینچ افزایش یافته است که به‌خوبی در داخل محیط گسترده این خودرو به چشم می‌آید. صندلی‌های آئودی آیکون، بسیار شبیه مبلمان راحت خانگی طراحی شده‌اند؛ به‌طوری که هنگام دور زدن، سرنشینان را به‌خوبی در جای خود حفظ کنند. در ضمن این صندلی‌ها روی نوعی مفصل قرار گرفته‌اند تا سرنشینان هنگام صحبت کردن، در مقابل هم قرار بگیرند و به‌راحتی در هنگام ورود و خروج جابه‌جا شوند.

آئودی آیکون

در حالت عادی، سرنشینان هیچ نوع اختیاری بر هدایت خودرو ندارند؛ اما به کمک صفحات لمسی و کنترلرها، این قابلیت را دارند که بر اساس نحوه نشستن، هدایت آیکون را در دست بگیرند. در ضمن نمایشگرهای مختلف و حتی شیشه‌ی جلویی، می‌توانند به هر منظوری حتی تماشای فیلم و یا کنفرانس تصویری استفاده شوند.

آئودی آیکون

آئودی از تمامی این قابلیت‌ها به‌عنوان الگوی تغییر مکان در چشم‌انداز صنعت خودرو یاد می‌کند. البته برای جابه‌جایی این خودرو نیازی به مداخله انسان وجود ندارد و توسط قابلیت‌های خلاقانه‌ی منحصر به خود هدایت می‌شود. برای مثال اگر نیازی نباشد که سرنشینان بیرون خودرو را در هنگام شب ببینند، پس نیازی به چراغ‌های سنتی وجود ندارد؛ در عوض صفحات نمایشگری متشکل از هزاران پیکسل تعبیه شده است. این مناطق نورانی یا همان شبه نمایشگرها می‌توانند از خود نور ساطع کنند، عکس‌های متنوعی نمایش دهند و حتی اطلاعاتی خاص از جاده به نمایش گذارند تا دیگر خودرو‌ها، قادر به خواندن آن‌ها باشند. شاید هم بتوانند با ابزارهای گوناگون ترکیب شوند تا به‌عنوان چشم هوشمند، مردم و دیگر خودروها را زیر نظر بگیرند.

آئودی آیکون

در شب، چراغ‌های اصلی جایگزین سیستم‌های روشنایی لیزری و دیگر سنسورها خواهند شد که بدین ترتیب خودرو توانایی دیدن اطراف خود را خواهد داشت؛ ولی چراغ‌های کوچک همچنان برای نمایان شدن خودرو برای عابران پیاده‌ای که در اطراف جاده حرکت می‌کنند، به قوت خود باقی است.

آئودی آیکون

پس این خودرو چگونه کار می‌کند؟ اولین هدف آیکون راحتی مسافران در طول مسیر است؛ پس بدیهی است که کارایی و قدرت پیشرانه‌ی این خودرو معیار و نقطه قوت آیکون نخواهد بود. این محصول از سیستم چهارچرخ محرک و چهار پیشرانه از نوع الکتریکی در اکسل عقب و جلوی خودرو بهره می‌برد که با هم نیرویی حدود ۳۵۰ اسب بخار ایجاد می‌کنند.

در این خودرو راحتی سواری در یک سرعت ثابت نسبت به شتاب یا حداکثر سرعت، در اولویت قرار دارد. برای این منظور آئودی شرح داده است که این خودرو پس از شارژ کامل و با سرعت ثابت ۱۲۸ کیلومتر بر ساعت، می‌تواند مسافتی به طول ۸۰۰ کیلومتر را بپیماید. هنگامی که خودرو با کمبود باتری مواجه شود، خود را به نزدیک‌ترین ایستگاه شارژ می‌رساند و  در مدت ۳۰ دقیقه می‌تواند ۸۰ درصد از ظرفیت شارژ خود را دست آورد.

آیکون تنها یک طرح مفهومی‌ است و هیچ برنامه‌ای برای تولید آن وجود ندارد؛ اما این کانسپت به ما مجموعه ایده‌هایی از آینده صنعت خودرو می‌دهد که تا شکل‌گیری آن راه زیادی باقی نمانده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا