مرسدس بنز، رسما وارد صنعت تولید خودرو در ایران شد

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت، گروه صنعتی ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با مرسدس بنز آلمان قرارداد همکاری منعقد کرده است. بر این اساس، دو شرکت متعهد شده‌اند تا با ایجاد نهادی مشترک، در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای تجاری فعالیت کنند.

بر اساس اعلام ایران خودرو، این قرارداد همکاری میان شرکت ایران خودرو دیزل به نمایندگی از گروه خودروسازی ایران خودرو و شرکت مرسدس بنز آلمان در سایت وورث، مقر اصلی شرکت مرسدس بنز به امضا رسیده است. در این جلسه، علی ماجدی سفیر ایران در آلمان، محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، هاشم یکه‌زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و تعدادی از مدیران ارشد هر دو شرکت حضور داشتند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت بنز در زمینه تولید و فروش خودروهای سواری، نسبت به آینده این همکاری ابراز امیدواری کرد و خواستار همکاری‌های بیشتر میان دو شرکت شد. این قرارداد که امروز به امضای مدیران ارشد هر دو شرکت رسید؛ شامل ایجاد دو شرکت مشترک در جهت تولید، فروش و عرضه خدمات پس از فروش خودرو خواهد بود. اولین شرکت به شکل انحصاری مسئولیت فروش محصولات تجاری شرکت مرسدس بنز در ایران را بر عهده خواهد داشت. دومین شرکت که طی ماه‌های آتی به‌صورت رسمی ایجاد و ثبت خواهد شد، مسئولیت تولید خودروهای تحت برند بنز را بر عهده خواهد داشت و نسل فعلی و آینده کامیون‌های آکتروس نیز از جمله تولیدات این شرکت خواهند بود. کامیون آکتروس با مشخصات فعلی تا سال ۲۰۱۹ تولید و پس از آن نسخه‌ای جدید و مطابق با آخرین استانداردهای اروپا تولید خواهد شد. در مرحله بعدی، خط تولید جدیدی نیز پیش‌بینی شده است.

Benz Truck

بر اساس این قرارداد، سهم داخلی‌سازی خودروهای تولیدی بنز در ایران در سال نخست ۲۰ درصد است که در صورت داشتن صرفه اقتصادی تا ۵۰ درصد نیز قابل افزایش خواهد بود.

از جمله موارد دیگری که در تفاهم‌نامه همکاری میان ایران خودرو و گروه خودروسازی دایملر آلمان لحاظ شده است؛ نیازسنجی و تولید محصولات جدید و جایگزینی آن‌ها با محصولات فعلی در غالب شرکت مشترک این دو خودروسازی است. همچنین مذاکراتی در راستای تولید پیشرانه مشترک میان ایران خودرو دیزل و دایملر آلمان انجام شده است که در صورت رسیدن به تفاهم بین طرفین، به‌عنوان یکی دیگر از شرح وظایف شرکت سرمایه‌گذاری مشترک، وارد مرحله برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا