بزم آسمانی ناهید، تیر و دل شیر با ماه

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهندس مسعود عتیقی گفت: یکشنبه 26 شهریور، ماه ساعت 22:58 دقیقه به گره صعودی رسیده و در مدار گردش به دور زمین به بالای صفحه مداری زمین می رود و بعد از نیمه همین شب در بامداد دوشنبه 27 شهریورماه ساعت 5:26 دقیقه بامداد، جلوه زیبایی از هم نشینی چند جرم آسمانی در آسمان شرقی نمایان می شود.
وی ادامه داد: هلال صبحگاهی ذی الحجه بسیار باریک و به شکل کاسه از افق شرق طلوع می کند و این در حالی است که سیاره ناهید تنها نیم درجه (به اندازه قطر ماه کامل) در شمال کمان ابروی آسمانی ماه قرار دارد.
عتیقی افزود: همچنین در جنوب ماه و با فاصله کمتر از یک درجه ستاره مشهور دل شیر قرار گرفته و سیاره تیر (عطارد) با فاصله بیشتری از این اجرام پایین تر و نزدیک به افق شرق جا خوش کرده است.
مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران تاکید کرد که این اجرام در سراسر ایران و با چشم غیرمسلح قابل مشاهده خواهند بود.
وی خاطرنشان کرد: هم نشینی این اجرام زیبای آسمانی با ماه فرصت خوبی برای عکاسان نجوم فراهم می کند که در تلفیق با عوارض طبیعی یا بناهای منطقه خود در هر کجای ایران بتوانند از این اجتماع آسمانی تصویربرداری کنند.