جشن ده‌سالگی آیفون با رونمایی از آیفون 8

شرکت اپل برای مدت‌ها توجه رسانه‌ای شدیدی را برای عرضه نسل بعدی تلفن‌های همراه هوشمند خود در اختیار داشت و سرانجام در یک مراسم پرزرق‌وبرق، این محصولات را به جهانیان معرفی کرد. این شرکت در این مراسم ابتدا از برنامه‌های آینده خود درزمینهٔ ساخت پارک اپل با انرژی تجدید پذیر و خدمات فروش جدید پرده‌برداری کرد.

نخستین محصول اپل در این نشست، نسل سوم ساعت‌های هوشمند اپل بود که با پیشرفتی ویژه می‌توان با کمک آن‌ها تماس تلفنی برقرار کرد. برای این کار دیگر نیازی به جفت کردن دستگاه با یک تلفن همراه آیفون وجود نخواهد داشت و می‌توان به‌صورت مستقیم سیم‌کارت‌های مجهز به قابلیت ارتباطی LTE را در این سری از ساعت‌های اپل مورد استفاده قرار داد.

دومین محصول رونمایی شده، نسل جدید تلویزیون اپل بود که می‌تواند تصاویری را با کیفیتی فراتر از 4k به کاربران عرضه کند. این سیستم جدید که 4K HDR نام دارد، وضوح و شفافیت خارق‌العاده‌ای را به همراه خواهد داشت. همچنین این سیستم برای کشورهای مختلف، محتوای متفاوت و مخصوص آن کشورها را نیز ارائه می‌کند.

پس از این دو مورد، سرانجام نسل جدید آیفون معرفی شد. آیفون جدید در دو مدل آیفون 8 و آیفون 8 پلاس عرضه خواهد شد. مدل عادی به نمایشگری 4.7 اینچی مجهز خواهد بود و مدل پلاس، نمایشگر 5.5 اینچی خواهد داشت. پردازنده هر دو مدل، A11 بوده و شش هسته پردازشی دارد. مدل اصلی 2 گیگابایت رم داشته و مدل پلاس با 3 گیگابایت رم به کاربران عرضه می‌شود. همچنین هر دو نمونه در مدل‌های 64 و 256 گیگابایتی به بازار عرضه خواهند گشت. قیمت پایه این دستگاه‌ها 699 دلار برای آیفون 8 و 799 دلار برای آیفون 8 پلاس تعیین شده است. ازجمله مهم‌ترین امکاناتی که تنها برای آیفون 8 پلاس عرضه می‌شود، دوربین دوقلوی 12 مگاپیکسلی این دستگاه خواهد بود.

پس از این محصولات، مدل ویژه گرامیداشت یک دهه فعالیت آیفون به مخاطبان معرفی شد. این تلفن همراه که آیفون اکس نام گرفته است، برای اولین بار در تاریخ سری آیفون، دکمه بازگشت به صفحه اصلی را نخواهد داشت. این محصول از نظر سخت‌افزار پردازشی مشابه با آیفون 8 پلاس خواهد بود ولی نمایشگر 4.8 اینچی آن به‌مراتب بهتر عمل می‌کند. این مدل به سیستم شناسایی چهره کاربران نیز مجهز است و برای این کار از یک تراشه پردازشی مجزا استفاده می‌کند. قیمت مدل پایه آیفون اکس نیز 999 دلار اعلام شده است.

نویسنده: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا