رونمایی وآغازفروش بازی جهانی شوفر درایران

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، محمد حیدری در مراسم رونمایی از نسخه این بازی مخصوص بازارهای ایران اظهار کرد: پروژه ساخت بازی جهانی شوفر از چهار سال پیش و به همت جوانان نخبه کردستانی آغاز شد و پس از ١٣٢ هزار نفر ساعت روز در سال ٩٤ تکمیل و از طریق شبکه جهانی عرضه بازی های رایانه ای و دیجیتال در بازارهای بین المللی در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

وی افزود: تاکنون بیش از ١٦٠ هزار نسخه از بازی شوفر در بازارهای جهانی در بیش از ٧٨ کشور دنیا در این مدت کوتاه به فروش رسیده است و بیش از ١٢٠ هزار دلار برای کشور ارز آوری داشته است.
حیدری اضافه کرد: بیشترین فروش بازی شوفر در کشورهای آمریکا، انگلستان، فرانسه و روسیه بود و شرکت های ایندیه گالا از ایتالیا، اچ آر کی از آلمان، اکسوسیفن رومانی و شرکت سورپرایز اتک گیم استرالیا همکاران بین المللی شرکت ژوری مانگ در عرضه بین المللی این بازی بودند.
به گفته وی، آمار فروش ١٦٠ هزار نسخه ای در بازارهای جهانی تنها آمار رسمی است و دانلودها و کپی های غیر قانونی را شامل نمی شود.
حیدری تاکید کرد: پس از موفقیت در بازارهای جهانی تصمیم بر آن شد که بازی شوفر برای مخاطبان داخل کشور نیز در قالب لوح فشرده ارائه شود و امروز خرسندیم که با حضور بزرگان عرصه رسانه ایران و کردستان و همزمان با برگزاری مراسم ویژه شب فرهنگ کردستان در مجموعه برج میلاد شاهد آغاز رسمی فروش این بازی در بازارهای داخل کشور هستیم.
وی ادامه داد: در تهیه بازی جهانی شوفر بیش از 15 نفر در بخش های مختلف مدل سازی مسیرها، برنامه نویسی، طراحی گرافیک ،صدا ها و موسیقی در پروسه تولید فعالیت داشته اند و ١٣٢ هزار نفَر ساعت زمان و 2 میلیارد ریال هزینه مادی برای تهیه بازی شوفر هزینه شده است.
حیدری یادآور شد: در بازی شوفر بیش از یک هزار کیلومتر از جاده های استان کردستان و سایر مناطق ایران شبیه سازی شده است و بیش از ٦٠ خودرو نیز در این بازی جانمایی شده اند که برای اولین بار در جهان خودروهای تولید ایران نیز وارد عرصه بازی سازی شده اند.
وی گفت: تعبیه آهنگ های اصیل ایرانی و کُردی در کنار نمادهای فرهنگی و طبیعی کشور از دیگر ویژگی های بازی شوفر است که بر استقبال مخاطبان بین المللی این بازی افزوده است.
مدیر عامل شرکت ژوری مانگ اعلام کرد: بیش از ١٢ درصد کل صادرات بازی های رایانه ای ایران اختصاص به بازی شوفر دارد و همین امر موجب شده که بازی شوفر به یک برند برای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی تبدیل شود، لذا انتظار داریم هموطنان داخل کشور همچون مخاطبان خارجی نسخه اصلی بازی شوفر را تهیه کنند و ما را برای تولید بازی شوفر ٢ و دیگر بازی های رایانه ای همراهی کنند.
حیدری اضافه کرد: پروژه شوفر ٢ نیز در دست تهیه است و بزودی نسخه موبایل شوفر ٢ وارد بازار عرضه بازی های دیجیتال در داخل و خارج از ایران می شود.
به گزارش ایرنا، همزمان با برگزاری ویژه برنامه های شب فرهنگی کردستان از نسخه بین المللی بازی جهانی شوفر تولید جوانان عضو شرکت دانش بنیان ژوری مانگ برای فروش در بازارهای داخل ایران رونمایی شد.
شب فرهنگی کردستان شب های یکشنبه و دوشنبه هفته جاری با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان استان کردستان در برج میلاد تهران برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا