نیاز به بروزرسانی دموکراسی برای جذب مردم

این گفته وینستون چرچیل که "هیچکس تظاهر نمی کند دموکراسی بسیار خوب یا عاقلانه است. در واقع گفته می شود که دموکراسی بدترین نوع حکومت است – باستثنای انواع دیگری که گاه و بی‌گاه تجربه شده‌اند"، اغلب زمانی نقل قول می شود که مردم در مورد روند دموکراتیک عصبانی می شوند؛ و این اتفاق بطور معمول رخ می دهد.

در دورانی که بسیاری از مردم توسط اشکال خودکامه تری از حکومت اغوا می شوند، خوب است به خاطر داشته باشیم که دموکراسی یک انتخاب با وخامت کمتر است.

با این حال، صرفا بیان این مورد کافی نیست. موسسات دموکرات باید نشان دهند که با هدفشان متناسب هستند. در حال حاضر، کار آن ها بسیار به هم ریخته است. مثال شماره یک، انتخابات سال گذشته در آمریکاست که طی آن، فرد برنده حدود سه میلیون رای کمتر از بازنده داشت. سیستم مشابه بریتانیا نیز باید کمی بروزرسانی شود.

مکن است تصور کنید که چنین عواقبی، یک خطر شغلی برای این روند محسوب می شود اما طراحی یک سیستم منصفانه تر از لحاظ ریاضیاتی غیرممکن است.

با این وجود، هیچ نوع تلاش جدی برای مدرنیزه کردن سیستم های آمریکایی و بریتانیایی طی چند دهه اخیر انجام نشده است. البته این امر بدلیل کمبود گزینه نبوده است؛ در حال حاضر چندین فناوری مبتکرانه وجود دارد که می توانند راهکارهای بهتری ارائه کنند.

چشم انداز مثبتی وجود ندارد که دموکراسی های بالغی مانند آمریکا و انگلیس این سیستم های رادیکال را برای انتخابات ملی سازگار کنند. اما دموکراسی بیشتر از این مسائل ارزش دارد. یک انتخابات محلی در بریتانا با نتایج رقت انگیزی همراه بود.چه اشکالی دارد که از سیستم های دیگر مبتنی بر فناوری جدید استفاده شود؟ این کار می تواند جان تازه ای به سیاست بخشیده و به تحریک تعامل، بحث و درک گسترده تری نسبت به این امر خواهد پرداخت که دموکراسی می تواند دارای شکل های مختلف باشد.

مترجم: سمانه سالاری

منبع: Newscientist

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا