شبکه‌های علم‌وفناوری ایران بهترین نهاد عملیاتی کردن طرح‌ها در جهان اسلام است

در حاشیه اولین اجلاس علوم و فناوری سران کشورهای اسلامی، دکتر عبدالحسین فریدون رئیس هیات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران در نشست وزرای علوم، تحقیقات و فناوری سازمان همکاری‌ اسلامی با شوکت حمیدخان، هماهنگ‌کننده کامستک دیدار و گفت‌وگو کرد.

در دیدار دکتر عبدالحسین فریدون با شوکت حمیدخان، هماهنگ‌کننده کل کمیته دائم همکاری‌های علمی فناوری سازمان همکاری اسلامی (OIC) درخصوص پیگیری طرح‌های پیشنهادی کشورمان گفت‌وگو شد.

شوکت حمیدخان، شبکه‌های علمی و فناوری مستقر در ایران را بهترین نماد و نهاد برای عملیاتی کردن طرح‌های علم و فناوری در سطح جهان اسلام دانست.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، در سال ۲۰۱۶  «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان در جریان نشست سازمان همکاری اسلامی در «استانبول» ترکیه ایده برگزاری اجلاسی در حوزه علم و فناوری را ارائه داد. بر این اساس اولین اجلاس علوم و فناوری سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی شهریورماه جاری در کاخ «استقلال» شهر «آستانه» قزاقستان برگزار شد. در این اجلاس که حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان و سران و وزرای علوم تعدادی از کشورهای اسلامی حضور داشتند، برنامه علوم و فناوری ۱۰ ساله (۲۰۲۶-۲۰۱۶) جهان اسلام (OIC) به تصویب رسید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا