توسعه همکاری وزارت علوم مالزی با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام

 دکتر 'محمدجواد دهقانی' رییس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در قزاقستان با وزیر علوم، تحقیقات و نو آوری مالزی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دهقانی گزارش مفصلی از پایگاه استنادی و فعالیت های انجام شده ارائه کرد و پس از آن، در یک کلیپ ISC ، برنامه های آینده برای ارتقای جایگاه دانشگاه های کشورهای اسلامی در سطح بین المللی ارائه شد.
همچنین در مورد نشریات علمی معتبر مالزی و نمایه شدن نشریات این کشور در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، تعاملات پایگاه با کشور مالزی و نیز برگزاری کارگاه های ارتقاء جایگاه دانشگاه های آن کشور در سطح بین المللی بحث و گفتگو شد.
وزیر علوم مالزی نیز ضمن ابراز تمایل به توسعه همکاری وزارت علوم مالزی با پایگاه استنادی ( ISC)، بر استفاده بیشتر از پتانسیل ISC تاکید کرد و مقرر شد برای تحقق این مهم ، کارگروه ویژه ای تشکیل شود.
در ادامه نشست، رییس ISC با ریاست و معاون بین الملل دانشگاه فارابی کشور قزاقستان نیز بحث و گفتگو کرد و جایگاه علمی کشور قزاقستان در سطح بین المللی از طریق رصدخانه علم کشورهای اسلامی که سامانه جدید پایگاه استنادی است نیز به تصویر کشیده شد.
در این دیدار مقرر شد که نسبت به عقد تفاهم نامه همکاری این دانشگاه با پایگاه استنادی در آینده نزدیک اقدام و سلسله کارگاه هایی با هدف ارتقای سطح علمی دانشگاه های قزاقستان در سطوح بین المللی برگزار گردد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا