نمایش آینده در کالبد گذشته

مهندسان و طراحان جگوار لندرور به خوبی می دانند که اگر در زمینه طراحی و ساخت خودروهای برقی کم کاری کنند، مشتریانشان به تدریج به سمت برندهای تازه تأسیسی همچون تسلا گرایش پیدا خواهند کرد. از این رو آنها دست به کار شده و در اقدامی جالب توجه از E-type Zero رونمایی کرده اند.

این یک خودروی کلاسیک اما از درون متحول شده مربوط به دهه 60 میلادی است که همواره در میان محبوب ترین خودروهای اسپرت یک قرن اخیر قرار داشته است. در این خودرو از یک باتری 40 کیلووات ساعتی استفاده شده که با هر بار شارژ کامل امکان رانندگی تا 27 کیلومتر فراهم شده است.

البته صفر تا 100 این خودرو تعریف چندانی ندارد، چیزی درحدود 5.5 ثانیه که البته باید توجه داشت که این یک خودروی کلاسیک متحول شده از دهه 60 میلادی است.

جالب اینجاست که قرار نیست این خودرو در حد یک ایده مفهومی باقی بماند زیرا جگوار لندرور اعلام کرده که در حال بررسی شرایط است تا در صورت امکان آن را به مرحله تولید انبوه و فروش تجاری برساند.

این نوآوری درحالی ارایه شده که این خودروساز به تازگی اعلام کرده تا سال 2020 نسخه هابریدی یا برقی از هر خودرویی را که می سازد، روانه بازار خواهد کرد.

در همین راستا خودروسازی جگوار لندرور از سال آینده نخستین شاسی تمام برقی خود یعنی I-Pace را برای فروش روانه بازار می کند.

مترجم : مهدی پیرگزی

منبع : wired

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا