چین هم با خودروهای بنزین سوز خداحافظی می کند

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، شین گوبین معاون وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین روز گذشته اعلام کرد که دولت این کشور در حال تهیه جدول زمانی ممنوع سازی فروش خودروهای مصرف کننده سوخت های فسیلی است.

اگر چه چینی ها هنوز زمانی برای آغاز این ممنوعیت اعلام نکرده اند، اما فرانسه و انگلیس هر دو قصد دارند تا سال ۲۰۴۰ تردد هرگونه وسیله نقلیه مصرف کننده سوخت های فسیلی را در این کشورها ممنوع کرده و از برق و دیگر انرژی های پاک برای به حرکت درآوردن خودروها استفاده کنند.

به نظر می رسد یکی از علل اخذ چنین تصمیمی آلودگی های شدید زیست محیطی در چین باشد. یکی از علل اصلی این آلودگی تردد وسایل نقلیه بنزین سوز و گازوئیل سوز در شهرهای بزرگ چین است که تنفس برای مردم عادی را به خصوص در فصل های سرد سال دشوار می کند.

چنین تصمیمی روند تولید خودروهای هیبریدی و خودران را در چین تسریع کرده و باعث کاهش وابستگی این کشور به واردات نفت می شود و لذا می تواند زنگ های خطر را برای بسیاری از کشورهای صادرکننده این ماده از جمله ایران به صدادرآورد.

اگرچه از هر ۵ چینی تنها یک نفر مالک خودروی شخصی است، اما با تردد ۲۹۰ میلیون خودرو در جاده های این کشور در سال ۲۰۱۶، چین به بزرگترین بازار خودروی دنیا مبدل شد و لذا این تصمیم صنعت خودروسازی در کل دنیا را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا