آماده‌سازی ارتش آمریکا برای نبرد بدون استفاده از ماهواره‌ها

به گزارش سیناپرس به نقل از اسپاش، از این رو، نیروی هوایی ارتش آمریکا از آغاز ماموریتی تازه با نام "Space Mission Force" با هدف آموزش نیروهای نظامی فعال در بخش فضایی ارتش این کشور برای مقابله با تهدیدهای مختلف خبر داده است. نکته جالب در این است که این آموزش‌ها بر روی زمین انجام می‌شود.

شروع برای مقابله با تهدیدات نظامی

آماده‌سازی ایالات‌متحده برای جنگ در فضا طی چند دهه گذشته با فراز و نشیب زیادی همراه بوده، به خصوص وقتی در سال 2007 چین توانایی نابود کردن ماهواره های مداری را با استفاده از سلاح زمینی به جهانیان نشان داد. حال به نظر می‌رسد موافقان تقویت آمریکا در عرصه فضا به خواسته خودشان رسیدند، زیرا کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان این کشور با تأسیس شاخه‌ای نظامی به نام «ارتش فضایی ایالات متحده» موافقت کرده اند. ارتش فضایی ایالات متحده، نخستین شاخه جدید نیروهای نظامی آمریکا از سال 1947 یعنی زمان تشکیل نیروی هوایی به شمار می رود و تشکیلات سازمانی آن هم تراز با نیروی هوایی است. البته شبکه خبری CNN می‌گوید فرمانده ستاد نیروی هوایی و رئیس ستاد این بخش با این تصمیم موافق نیستند، چون همین حالا هم مرکز فرماندهی فضایی در این ستاد وجود دارد و تشکیل ارتش فوق، اوضاع را پیچیده تر می‌کند.

در این راستا از شش سال پیش، نیروی ارتش تمرینی به نام "یک روز بدون فضا" را در پایگاه نیروی هوایی نولیز در جنوب نوادا انجام داد، بدین ترتیب که اگر نیروهای آمریکایی از اطلاعات ماهواره‌ای و داده‌های موقعیت‌یابی محروم شوند، چقدر آمادگی مقابله با تهدیدها را دارند. آمریکا تاکنون برای این پروژه، مبلغی بالغ بر 22 میلیارد دلار خرج کرده است.

نظامی کردن فضا، راهبرد ایالات‌متحده

در حالی که حملات فاجعه آمیز ها شبیه سازی شده است، مقامات ارشد ارتش و اطلاعات آمریکا هشدار می دهند که تهدید در فضا بسیار واقعی است. آمریکا به شدت به دارایی‌های فضایی متکی است تا بتواند نیرویی را در سرتاسر جهان، از راه اندازی موشک و هدایت کشتی‌های جنگی در سراسر دریاها، اعمال کند. در واقع، سیستم موقعیت یابی جهانی یا GPS، در واقع یک گروه از 31 ماهواره‌ای با برد زیاد متعلق به دولت ایالات متحده است و توسط نیروی هوایی ایالات متحده اداره می شود.

چارلز ریچارد، معاون فرمانده فرماندهی استراتژیک ایالات‌متحده(Stratcom) در یک کنفرانس در واشنگتن گفت: «ما باید برای جنگی که به فضا گسترش می‌یابد، آماده شویم». وی افزود: «چین در حال توسعه زرادخانه لیزر، تفنگ‌های ریلی الکترومغناطیسی و سلاح‌های مایکروویو با قدرت بالا برای خنثی کردن اطلاعات، ارتباطات و ماهواره‌های ناوبری ایالات متحده است. »

آمریکا تا سال 2020 توان نظامی بالایی در فضا ایجاد خواهد کرد تا به وسیله آن بتواند از ماهواره‌ها و ایستگاه‌های فضایی خود محفاظت کند. تمامی این اقدامات بدون توجه به آلودگی‌های خطرناک ایجاد شده در جو کوه زمین انجام می‌گیرد و کشورهای ذینفع به هیچ کدام از تذکرات و درخواست‌های بین‌المللی برای کاستن و عدم پیگیری برنامه‌های نظامی‌سازی جو زمین توجهی ندارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا