نام 18 مؤسسه ایرانی در فهرست برترین‌های مؤسسه آموزش عالی تایمز

 دانشگاه‌های صنعتی نوشیروانی بابل، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت، صنعتی اصفهان، خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف، تبریز، تهران، علوم پزشکی تهران، فردوسی مشهد، گیلان، اصفهان، شهید بهشتی، شیراز، الزهرا، بیرجند، یزد و زنجان توانسته‌اند به ترتیب در جایگاه نخست تا هجدهم ملی قرار گیرند.

رتبه‌بندی جهانی آموزش عالی تایمز مؤسسه‌های پیشرو دنیا را در پنج حوزه آموزش، چشم‌انداز جهانی، پژوهش، استنادها و درآمدهای صنعتی بر پایه 13 سنجه کمی ارزیابی می‌کند.
بر اساس این گزارش، 14 مؤسسه از 18 مؤسسه ایرانی در فهرست 1000 مؤسسه برتر قرار گرفته‌اند در حالی که در ویرایش پیشین این نظام 13 مؤسسه ایرانی در این فهرست بودند.
در ویرایش 2018 نظام رتبه‌بندی تایمز، روی‌هم‌رفته یک هزار و 102 مؤسسه از کشورهای گوناگون ارزیابی و رتبه‌بندی شده‌اند.
در جدول یک رتبه‌ جهانی و امتیاز کل مؤسسه‌های ایرانی و در جدول دو امتیاز آنها در شاخص‌های گوناگون آمده است.
بر پایه گزارش سال 2017 مؤسسه آموزش عالی تایمز، دانشگاه آکسفورد بیشترین امتیاز را دارد و پیشگام مؤسسه‌های جهان است.
افزون بر این، دانشگاه کمبریج، موسسه فناوری کالیفرنیا، دانشگاه استنفورد، موسسه فناوری ماساچوست، دانشگاه هاروارد، دانشگاه پرینستون، امپریال کالج لندن، دانشگاه شیکاگو، دانشگاه فدرال سوئیس ای تی اچ رتبه های دوم تا نهم و موسسه فناوری زوریج و دانشگاه پنسیلوانیا مشترک رتبه دهم را کسب کردند.
به گزارش ایرنا، از نظر رتبه بندی جهانی در این نظام نیز دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل رتبه 301 تا 350، همچنین دانشگاه های صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان، صنعتی خواجه نصیرطوسی، صنعتی شریف، دانشگاه تبریز، دانشگاه تهران، علوم پزشکی تهران در رتبه 601 تا 800 این نظام قرار دارند. در ضمن دانشگاه های فردوسی مشهد، گیلان، شهید بهشتی و شیراز در رتبه های 801 تا 100 رتبه بندی شده اند.
نظام رتبه بندی جهانی آموزش عالی تایمز اولین بار در سال 2004 همراه با نظام رتبه بندی کیو اس/ QS منتشر شد. رتبه بندی تایمز از سال 2009 با امضای توافقنامه ای با موسسه تامسون رویترز برای دریافت اطلاعات به صورت جداگانه منتشر می شود. نتیجه این نظام رتبه بندی از سال 2010 هرساله در اختیار دانشگاهیان و رسانه ها قرار می گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا