استقبال از ایده‌های نو در علوم پایه

هدف از برگزاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، ایجاد رونق فرصت‌های ایده‌پردازی و نوآوری در زمینه‌های مختلف علوم پایه و نیز خلق فناوری‌های نوین و کاربردی در این زمینه است. همچنین تسهیل مسیر تبدیل ایده‌‌های نو به محصولی دانش‌بنیان، تکمیل چرخه نوآوری و تبدیل دارایی‌‌های فکری به ثروت، از جمله اهداف نخستین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان است و ایده ‌هایی که در این جشنواره به تأیید هیأت داوران برسند، از جوایز و تسهیلات بنیاد نیکوکاری جمیلی برای طی مسیر توانمندسازی ایده بهره‌‌مند خواهد شد.

مهندس ابراهیم جمیلی رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان این جشنواره را در 5 بخش زمین شناسی، فیزیک، ریاضی، علوم کامپیوتر و شیمی معرفی کرده است که در هشتم آذرماه برگزار خواهد شد. محققان جوان دارای ایده‌ های نو تا ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۶ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

او با بیان اینکه ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه می‌توانند از سوی دانشگاه‌ها و مراکز مختلف علمی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شوند، گفت که به طرح‌ها و پژوهش‌های برتر بر اساس استانداردها جوایزی اهدا خواهد شد.

جمیلی تاکید کرد که ایده‌ها و طرح‌های ارائه شده در راستای اجرایی و عملی شدن حمایت می‌شوند و توضیح داد که درواقع طرح‌هایی که قابلیت اجرایی‌شدن دارند به عنوان برترین طرح‌ها انتخاب می‌شوند تا با حمایت‌هایی که صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران از آنها می‌کند، به نتیجه برسند.

رئیس بنیاد نیکوکاری جمیلی اعلام کرد که سه طرح برگزیده انتخاب خواهد شد اما یک طرح برتر خواهیم داشت که به آن یک گرنت پژوهشی اعطا خواهد شد؛ این گرنت در راستای اجرایی، تجاری‌سازی و تولید محصول خواهد بود.

او اطلاع داد که قرار است فرابورس به این جشنواره ورود پیدا کند و این موضوع را در راستای تجاری‌سازی طرح‌های برتر مؤثر واقع شود.

بنیاد جمیلی در در 13 آبان سال 1386، با شماره ثبت 298 و با مجوزهای رسمی سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی آغاز به کار کرد.کلیه فعالیت‌های بنیاد برای هیأت مؤسس، هیأت امنا و هیأت مدیره و بازرسان کاملا غیرسیاسی، غیرتجاری و غیرانتفاعی بوده و ضمن رعایت قوانین مقدس جمهوری اسلامی ایران دقیقاً برابر اساسنامه و تحت نظارت نهادها و سازمان‌های مربوطه فعالیت می‌کند.

بر اساس اعلام وزارت علوم، بنیاد نیکوکاری جمیلی حمایت از دانش‌‌آموزان و علاقه‌مندان به ادامه تحصیل را از پایین‌ترین مقطع یعنی دوره ابتدایی تا بالاترین مقطع یعنی دکترا بر عهده دارد و از سال ۱۳۸۶ در قالب یک بنیاد غیرانتفاعی غیردولتی با انگیزه کمک به هم‌نوع در امور تحصیلی و آموزشی فعالیت خود را جهت حمایت از ادامه تحصیل دانش ‌آموزان و دانشجویان و علاقه ‌مندان به ادامه تحصیل آغاز کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت جشنواره به نشانی : http://ysa-persia.com/ مراجعه کنند.

 

گزارش: غزال غضنفری

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا